لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مرکز بیروت را که تعدادی کشته و مجروح بر جای گذاشت، نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه توصیف و محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ارتش اسرائیل شب گذشته بار دیگر کارکنان بخش درمان را در مرکز بیروت هدف قرار داد. وی گفت که در جریان این حمله مرگبار، ۷ نفر از جمله تعدادی امدادگر کشته شدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: غیرنظامیان نه تنها قربانی حملات می شوند، بلکه از مراقبت های اضطراری نیز محروم هستند. من این اقدام را که نقض حقوق بین الملل بشردوستانه بشمار می‌رود محکوم می کنم.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

در جریان حمله شب گذشته، رژیم صهیونیستی یک ساختمان را در محله الباشوره پایتخت لبنان هدف قرار داد. این ساختمان متعلق به یکی از نهادهای بهداشتی درمانی لبنان بود.

برخی از رسانه‌ها از هدف قرار گرفتن دفتر «امین شری» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان خبر داده بودند. شری در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که دفتری در آن منطقه ندارد ولی لبنانی‌ها به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و امدادگران توسط رژیم صهیونیستی عادت کرده‌اند.