زنجان - ایرنا - اردوی مشترک بدمینتون بازان ایران و سوریه به مدت ۱۵ روز در سالن آکادمی هیات بدمینتون این استان جریان داشت که روز پنجشنبه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در مراسم اختتامیه این اردو، افزود: کشور ایران و سوریه دوست و برادر یک دیگر هستند و تعاملات خوب و ارتباطات گسترده ای از جمله در حیطه ورزش دارند.

جواد بازرگان از دستاوردهای این اردو به انتقال تجربیات به ورزشکاران و یادگیری مطالب و مهارت های جدید اشاره کرد و گفت: امیدوارم برگزاری این چنین اردوهایی به پیشرفت ورزش هر دو کشور کمک کند.

این مسوول همچنین با اشاره به دفاع ایران از مواضع خود و موشک باران مناطق نظامی اسراییل، خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام مسوولان امر، این اقدام تنها گوشه ای از قدرت ایران بود و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد کار اشتباهی بکند به طور قطع پاسخی به مراتب کوبنده تر از قبل دریافت خواهد کرد.

در این مراسم سر مربی تیم ملی بدمینتون سوریه از مهمانوازی و میزبانی بسیار خوب هیات استان تشکر کرد.

رئیس هیات بدمینتون زنجان گفت: در این اردو بازیکنان و مربیان بدمینتون سوریه در این اردوی مشترک با تیم منتخب بدمینتون زنجان شرکت داشتند.

غلامرضا باقری افزود: تیم بدمینتون سوریه شامل ۱۰ بازیکن و مربی در این اردو تمرینات فنی خود را زیر نظر مربیان تیم ملی در کنار بدمینتون بازان منتخب و سرشناس زنجان سپری کردند.

به گفته این مسوول ورزشی، اردو جنبه آماده سازی و ارتقای سطح کیفی بازیکنان ۲ تیم را داشت.

وی اظهار داشت: تیم ملی سوریه قرار است در مسابقات غرب آسیا شرکت کند و تیم منتخب زنجان نیز با هشت بازیکن در این اردو حضو یافته بود.

سوریه عنوان قهرمانی بدمینتون کشورهای عربی را در اختیار دارد اما از موقعیت چندانی در بدمینتون قاره آسیا برخوردار نیست و از همین رو تلاش می کند با برپایی اردوهای مشترک با تیم های رده متوسط آسیا زمینه پیشرفت این رشته را فراهم کند.