بوشهر_ ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: اگر چه اعتبار اولیه طرح توسعه بندر گناوه ۶ هزار و ۲۰ میلیارد ریال بود اما با یک سری تغییرات به ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری رسیده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در بازدید از طرح های در دست اجرا شهرستان گناوه اظهار کرد: این طرح از بهمن ۱۴۰۱ آغاز و مدت پیمان ۳۶ ماه بوده و اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصدی برخوردار است.

وی افزود: احداث موج‌شکن اصلی به طول یک هزار و ۷۶۹ متر، موج‌شکن فرعی به طول ۶۱۹ متر، ۹۸۰ هزار متر مکعب لایروبی، دایک حفاظتی به طول یک هرار و ۱۲۰ متر و احداث دیوار پیرامونی بندر به طول یک هزار و ۷۰۰ متر از مشخصات فنی این طرح است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: افزایش ظرفیت شناور طرح به ۲ هزار تن، افزایش سطح حوضچه به ۴۰ هکتار و ساماندهی و ارتقاء ظرفیت تردد ورود و خروج کالا از اهداف پروژه است.

محمدی زاده عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح پل سید رضا در گناوه بودیم که خواسته به حق مردم بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: این پل به طول ۵۰۰ متر با چهار دهانه پل ۲۰ متری و اعتبار ۴۳۰ میلیارد ربال مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدی زاده ادامه داد: بهسازی مسیر بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گناوه نیز به طول یک کیلومتر و عرض ۱۶ متر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.