تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت فردا جمعه ۱۳ مهرماه برای برگزاری نماز شکوهمند جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب با تمام ظرفیت و امکانات خود به شهروندان خدمات ارایه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، عبدالمطهر محمدخانی شامگاه پنجشنبه درباره جزییات این خدمت‌رسانی افزود: همزمان با آغاز آیین نماز جمعه، درهای مصلای امام خمینی (ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت فراوانی از شهروندان در این آیین عبادی - سیاسی، شرکت خواهند کرد، ادامه داد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و شهادت سید حسن نصرالله و نیز عملیات ظفرمندانه وعده صادق ۲ ضرورت انکارناپذیر است.

محمدخانی با اشاره به خدمات رسانی ناوگان حمل‌ ونقل عمومی در پایتخت تاکید کرد: مدیریت شهری برای تردد آسان شهروندان از تمام ظرفیت خود ائم از مترو، اتوبوس و تاکسیرانی استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: متروهای منتهی به مصلای تهران به صورت رایگان از ساعت هشت صبح تا پایان مراسم در اختیار نمازگزاران خواهد بود.

سخنگوی شهرداری یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل تردد لحظه‌ای مسافران در روز جمعه به‌خصوص در ایستگاه‌های خطوط ۱ و ۳ انجام شده و در صورت نیاز، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد:خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی نیز فردا رایگان است و از مناطق مختلف تهران و در مسیرهای مختلف به سمت مصلای تهران خدمات ارائه می کنند.

محمدخانی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی تهران از ساعت هشت صبح فردا جمعه ۱۳ مهرماه از مبادی پایانه علم و صنعت، میدان آزادی، میدان صادقیه، شهرک شهید محلاتی، میدان راه آهن، پایانه خاوران، میدان شهرری و میدان خراسان به صورت گردشی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: نمازگزاران پس از پایان آیین نماز جمعه، در صورت تمایل با اتوبوس به مبادی اولیه و میادین اصلی سطح شهر، بازگردانده خواهند شد.

محمدخانی در رابطه خدمت‌رسانی رایگان سازمان تاکسیرانی هم یادآور شد: تسهیلات ویژه سرویس‌رسانی در هفت محور «تقاطع سهروردی- آیت‌الله شهید بهشتی، درب شمالی پارکینگ بیهقی، درب ضلع جنوب پارکینگ بنیاد مستضعفان، زیر پل سید خندان، بزرگراه شهید حقانی- شهید سلیمانی، پارکینگ حکمت صدرا و گلگشت و تونل رسالت» با خودروهای ون به صورت صلواتی انجام خواهد شد.

وی گفت: این خدمات از ساعت هفت صبح روز جمعه تا پایان مراسم انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات ون و تاکسی‌های پایتخت هم برای حضور در مصلای تهران بهره‌مند شوند.

محمدخانی درباره خدمات‌رسانی معاونت خدمات شهری هم افزود: نیروها و کارکنان زحمتکش معاونت خدمات شهری از سحرگاه فردا برای تنظیف و نگهداشت هر چه بهتر محدوده مصلای تهران، قبل و پس از برگزاری آیین باشکوه نماز جمعه تهران پای کار هستند.

سخنگوی شهرداری تهران درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای فضاسازی شهر هم اضافه کرد:در سازمان زیباسازی شهر تهران با اکران بیلبوردها و کمپین‌های مختلف اقدام به فضاسازی شهر ویژه این ایام شده است.

محمدخانی ادامه داد: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز جمعه فردا و نیز خدمت‌رسانی به شهروندان در مناسبت‌های مختلف و رویدادهایی که ویژه بزرگداشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله برگزار می‌شود وجود دارد، در همین راستا هفته گذشته جلسه‌ای با حضور شهرداران کلان‌شهرهای کشور و متولیان دستگاه‌های مختلف فرهنگی و همچنین شهرداری تهران برگزار شده و آخرین تمهیدات و پیش‌بینی‌ها برای بزرگداشت و برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویدادهای ویژه شهادت شهید نصرالله طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و نیز سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز فردا با تمام قوا در خدمت شهروندان هستند، گفت: این نهادها کیفیت بالای خدمت‌رسانی به شهروندان را تضمین و ارائه می‌کنند و از بروز هرگونه رویداد پیش‌بینی نشده جلوگیری خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم که با ارائه خدمات هرچه بهتر در حوزه‌های حمل‌ و نقل، خدمات‌ شهری و حوزه فرهنگی به شهروندان، شهرداری تهران بتواند گامی هرچند کوچک برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد سیاسی نماز جمعه سیزدهم مهرماه پایتخت انجام دهد.

به گزارش ایرنا، فردا ۱۳ مهر ماه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی اقامه می‌شود.