تهران- ایرنا- سفیر کشورمان در تفلیس گفت: نقش آمریکا و انگلیس در پیدایش رژیم صهیونیستی و تداوم این غده سرطانی مشهود است.

به گزارش گروه سیاست خارجی مراسم بزرگداشت شهیدان مقاومت، سید حسن نصرالله و سردار سرلشکر عباس نیلفروشان شب گذشته با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و جمعی از ایرانیان مقیم گرجستان در حسینیه ایرانیان برگزار شد.

در این مراسم، محمود ادیب، سفیر کشورمان ضمن تسلیت شهادت دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان و همچنین سردار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان، به تجربه ابقا و تقویت توان حزب‌الله بعد از ترور اولین دبیرکل آن توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی هیچگاه تصور نمی‌کرد که جانشین شهید موسوی دقیقا پاجاپای ایشان می گذرد و با تحمیل شکست‌های پی در پی به رژیم صهیونیستی و تحمیل دو شکست سنگین ظرف شش سال در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بر این رژیم جعلی، می‌تواند مناطق اشغالی لبنان را آزاد کند.

وی در ادامه با اشاره به جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی و کشتار هر روزه زنان و کودکان بی‌پناه در فلسطین و لبنان افزود: امروز شاهد محکومیت یکپارچه اقدامات تروریستی و جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در لبنان، غزه و کرانه باختری از سوی ملت و دولت ایران هستیم. طغیان و دیوانگی و شرارت های بی حد و حصر و اقدامات آشکار تروریستی رژیم برای امنیت و صلح جهانی بسیار خطرناک است.

ادیب با اشاره به حمایت‌های نظام سلطه از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نقش آمریکا و انگلیس در پیدایش این غده سرطانی و آغاز و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی مشهود است. برخورد و استاندارد دوگانه نظام سلطه و چراغ سبز نشان دادن به جنایات تروریسم دولتی صهیونیست‌ها را شاهد بوده ایم و چاره ای جز قوی شدن نداریم.

سفیر کشورمان در گرجستان همچنین عملیات وعده صادق ۲ در پاسخ به سلسله عملیات های تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه را اقدامی مبتنی بر حق ذاتی مشروع وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در حمایت از امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورمان توصیف کرد و با انتقاد از انفعال و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در ایفای وظیفه اساسی خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد: نقض مکرر اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشر دوستانه، گزینه ای جز اعمال حق مشروع خود مطابق حقوق بین الملل برای ایران باقی نگذاشت.