بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروی انتظامی این نهاد برخاسته از مردم، نقش برجسته‌ای در تامین امنیت پایدار جامعه و حفظ کرامت شهروندان دارد.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز جمعه در پیامی به مناسبت هفته انتظامی به این کلام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد "نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است. این نقش ارزشمند در سال‌های اخیر برجستگی بیشتری یافته است. همه در نیرو - بویژه مسئولان و مدیران - باید تلاش کنند سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه را ارتقا دهند و با کارکرد خود، قدر نیروی انتظامی را نیز در چشم عموم مردم ارتقا بخشند".

وی افزود: نیروی انتظامی این نهاد برخاسته از مردم، نقش برجسته‌ای در تامین امنیت پایدار جامعه و حفظ کرامت شهروندان دارد. نام این نیرو همواره در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردانی همراه است که در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اینکه امروزه در خراسان جنوبی همچون اقصی نقاط میهن اسلامی ایران، مردم از آسایش و آرامش خاطر بهره مندند و علیرغم شرایط خاص حاکم بر این استان به واسطه هم مرزی با افغانستان، امنیت بر این خطه شرقی حاکم است بدون تردید حاصل مجاهدت‌های سبز قامتان جان بر کف نیروی انتظامی و دیگر حوزه‌های امنیتی و انتظامی است.

وی بیان کرد: به اذعان صاحبنظران؛ امنیت بستر مهم و اساسی برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است و ما این مهم را در خراسان جنوبی با وجود شرایط اقلیمی خاص و موقعیت جغرافیایی ویژه به وضوح شاهدیم.

قناعت افزود: اینکه سال‌هاست این استان همواره در امنیت سرمایه‌گذاری گوی سبقت را از دیگر مناطق ربوده و محل رجوع و رغبت هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی شده است، گواهی متقن بر این ادعاست.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران فراجا، هفته نیروی انتظامی را به تمامی تلاشگران عرصه امنیت، فرماندهان و کارکنان خدوم و زحمتکش این مجموعه در استان تبریک و تهنیت عرض نموده، خدمات شجاعانه، حضور هوشمندانه و جانفشانی‌های این عزیزان همیشه هوشیار را که نقش بارزی در برقراری نظم و انضباط اجتماعی در شهرها، روستاها و مرزهای خراسان جنوبی ایفا می کنند، ارج می‌نهم.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه هفته انتظامی نام دارد که امسال با شعار "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار" گرامی داشته می‌شود.