یزد _ ایرنا_ فرمانده انتظامی استان یزد با گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله و شهدای لبنان و فلسطین به مقوله مهم امنیت در جامعه اشاره کرد و ایجاد امنیت پایدار را در گروی مشارکت مردم و پلیس دانست.

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی بهدانی فر در سخنرانی پبش از خطبه های این هفته نماز جمعه یزد تصریح کرد: امنیت و ارامش از مهمترین سرمایه های اجتماعی هر جامعه هست و بدون ان هیچ فعالیت اقتصادی و سیاسی و اجنماعی به درستی انجام نمیشود.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: دشمن بداند که با شهادت حاج قاسم خون تازه ای در رگهای مسلمانان دمیده شد و با شهادت سید شجاع مقاومت، نصر و من الله و فتح قریب رخ خواهد داد.

بهدانی فر یاداور شد: در طول ۴۵ سال گذشته هر گاه از امام و رهبری و راه شهدا فاصله گرفتیم و نگاه خود را به خارج از مرزها معطوف داشتیم سبلی خورده ایم و هر کجا مقاومت و پابداری و اتکا به توان داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم طعم پیروزی را چشیده ایم و دریافتیم که هزینه تسلیم شدن بیشتر از مقاومت و پایداری است.

وی هفته نیروی انتطامی را به مردم و بخصوص نیروهای سخت کوش انتطامی که شبانه روز جان خود را برای کشور فدا میکنند تبریک گفت.

فرمانده انتظامی یزد ادامه داد: امسال ۴۲ نفر از بهترین همکاران پلیس در تامبن امنیت مردم و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و سارقان مسلح به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امسال پلیس به تجهیزات و فن اوری های نوینی مجهز شده که احساس امنیت را برای مردم که شایسته امنیت هستند بیشتر کرده است تصریح کرد: پلیس در حوزه امنیت، خود را خدمتگزار بی منت مردم میداند لیکن بدون مشارکت مردم امنیت پایدار برقرار نمیشود.

وی با بیان اینکه ۸۵ ماموریت در طول سال بر عهده پلیس است گفت: امسال ۲۱۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی افزایش ۵۲ درصدی کشف سرقتها، کشف ۶ تن مواد مخدر و متلاشی کردن ۲۴ باند مواد مخدر، افزایش ۷۹ درصدی برخورد با معتادان متجاهر، به مصالحه ختم شدن ۵۲ درصد پروندهایی که به کلانتری ها میرسد، برقراری ۴۹۹ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ و صدور ۷۱ هزار گذرنامه را از دیکر اقدامات پلیس ذکر کرد.

وی همچنین از طرد ۲۴ هزار تبع غیرمجاز از استان و پلمب ۳۰۰ مغازه که اتباع غیرمجاز را بکار گرفتند خبر داد.