تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با رد برخی اظهارات مبنی بر افزایش نرخ میوه در میادین گفت: هیچ افزایش قیمتی در نرخ میوه نداشته‌ایم.

به گزارش ایرنا، شنیده می‌شود که نرخ میوه و صیفی جات در میادین میوه و تره‌بار شهرداری در روزهای اخیر با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی روبرو شده است که این موضوع را مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران رد کرد.

مهدی بختیاری زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته، علاوه بر آن که افزایش نرخ نداشته‌ایم حتی قیمت خیلی از اقلام میوه در میادین نیز کاهشی بوده و تنها قیمت چند قلم صیفی جات از جمله فلفل و بادنجان به خاطر آغاز فصل پاییز و کاهش محصول در بازار، روند افزایشی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان نسخه یکسانی را برای نرخ گذاری میوه در فصول مختلف سال در نظر گرفت، افزود: نرخ میوه و تره‌بار هفته به هفته برحسب شرایط بازار و تولید و با توجه به محصولات عرضه شده در میادین تعیین می‌شود و از شرایط پایدار و یکسانی برخوردار نیست به همین دلیل است که گاهی اوقات نرخ برخی اقلام گاهی کاهشی و گاه افزایشی است.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار در پاسخ به اینکه آیا میوه فصل به موقع در میادین عرضه می‌شود، تاکید کرد: مشکلی در عرضه میوه‌های فصل در میادین نداریم.


مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه گفت: هر میوه‌ای وارد بازار می‌شود بلافاصله وارد میادین تره‌بار هم شده و به مردم عرضه می‌شود مثل نارنگی و انار که به وفور در حال عرضه به شهروندان است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در تمامی مناطق شهرداری و اکثر محلات تهران مراکز بازار میوه و تره‌بار شهرداری وجود دارد و با قیمت مصوب طبق تعرفه میوه، تره‌بار، گوشت، مرغ و ماهی و لبنیات به مردم عرضه می‌کند.