تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و لبنان اعلام کردند: عملیات وعده صادق ۲ مطالبه مردم و ضربه سنگین، سیلی محکمی به صهیونیست‌ها بود که در صورت تکرار حماقت، پاسخ کوبنده‌تری خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، مردم خداجوی شهرستان های استان تهران با حضور مستحکم خود در نماز جمعه بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت کردند و با شعار «مرگ بر اسرائیل» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و لبنان اعلام و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کردند.

امام جمعه دماوند: دشمن بداند پاسخ بعدی ایران پشیمان‌کننده است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند گفت: باید از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور تشکر کنیم که در عملیاتی غرورآفرین، سه‌شنبه شب سیلی محکمی به صهیونیست‌ها زدند. موشک‌های پیشرفته ایران از سامانه‌های دفاعی دشمن عبور و به اهداف تعیین‌شده اصابت کردند؛ این عملیات، تحسین‌برانگیز و غرورآفرین بود.

وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این رژیم کودک‌کش خسارات و تلفات خود را پنهان می‌کند، اما این لاپوشانی نمی‌تواند حقیقت را تغییر دهد؛ آنها ضربه سختی خوردند.

امام جمعه دماوند افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است که در صورت تکرار حماقت دشمن صهیونیستی، با موشک‌های بیشتری به شکلی کوبنده‌تر و در ابعاد گسترده‌تر، پاسخ دهد؛ دشمن باید بداند که پاسخ بعدی ما پشیمان‌کننده و دردناک‌تر خواهد بود.

امام جمعه پردیس: مقام معظم رهبری عملیات روانی دشمن را پس از ترور سید مقاومت را درهم شکست

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار داشت: دشمن با تضعیف و هراس‌افکنی، تفرقه و گسل‌سازی و تخریب و وارونه‌نمایی تلاش کرد تا مسئولین، نخبگان و افکارعمومی را بترساند اما عملیات «وعده صادق ۲» تمام این اقدامات شوم جریان رسانه‌ای را متلاشی کرد.

امام جمعه پردیس گفت: مقام معظم رهبری، پیام انسجام والقای دست برتر منطقه و مهار گسل‌های ذهنی را صادر کردند و فرمودند که؛ سازمان و نیروی انسانی حزب الله لبنان، بسیار مستحکم تر و قوی‌تر از تصورات موجود است و خبر امامت نمازجمعه حضرت آقا اعلام می‌شود تا جنگ روانی را خنثی کند و بازیابی ادراکی جامعه و بازتولید قدرت و تهدیدزدایی از جامعه و جبهه را رقم می‌زند.

حسینی با اشاره به نقش مستقیم آمریکا درترور سیدِ شهید مقاومت، خاطر نشان کرد: آمریکا که در بُعد سیاسی نقشه از پیش طراحی شده دارد که دم از آتش بس بزند و اسرائیل قبول نکند تا تمرکززدایی مقاومت از صحنه جنگ صورت بگیرد و در بُعد عملیاتی هم آمریکا علاوه برحامی بودن، حکم شریک عملیاتی جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا را دارد.

وی توضیح داد: بمب‌های به‌ کاررفته درجنایت ضاحیه جنوبی، جملگی ساخت آمریکا بوده و در جریان جنگ غزه در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته‌اند و این موارد کنار سایر کمک‌های اطلاعاتی و مستشاری آمریکا به رژیم صهیونیستی به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم بدون کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا و اروپا و همچنین بدون پشتیبانی‌های سیاسی و بین‌المللی آن، قادر به اداره یک جنگ یک‌ساله نیست.

امام جمعه شهرری: اگر از دشمن صهیونیستی خطایی سربزند وعده صادق ۳ آماده است

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرری با اشاره به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان و شهید نیلفروشان افزود: هفته ای که گذشت هفته ی بسیار غمباری بود و عزادار شهید حسن نصرالله هستیم.

وی یادآور شد: در تجلیل از سید مقاومت بهترین تعابیررا مقام معظم رهبری داشتند که ایشان را مجاهد کبیر یادکردند و فرمودند؛وی پرچم دار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت، رهبر مدبر سیاسی در دنیای اسلام شخصیتی باعظمت که در جبهه مقاومت بیش از ۳۰ سال تلاش و مبارزه کرد همچنین رهبری بی نظیربود.

حجت الاسلام شاهچراغی خاطرنشان کرد:همانطور که خون سیدعباس موسوی برزمین نماند و هدر نرفت خون این سید نیز به زمین نمی ماند و اگر سرداری برزمین بیفتد سرداری دیگر پرچم را به دست می گیرد.

وی دربخشی دیگر از سخنان خود بااشاره به عملیات وعده صادق ۲ بیان کرد: پس از ۲ ماه خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران در برابر شهادت مهمان خویش اسماعیل هنیه جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که عملیات وعده ی صادق ۲را اجرا نماید و انتقام خون شهید اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان انجام گرفت، دراثر این عملیات خود رژیم صهیونیست اذعان داشت؛ ۹۰ درصد از موشک ها عمل و به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

امام جمعه شهر ری خاطرنشان کرد: نکته بعدی که بسیارمهم این است که دشمن صهیونیستی نامرد است و مردم را به قتل می رسانداما ما دراین عملیات هایی که انجام گرفت مردم را نشانه نگرفتیم و نیروهای صهیونیست خشن وخبیث و اهداف نظامی را مورد اصابت قراردادیم .

وی در پایان تاکید کرد: از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران که اقتدار خودرا نشان داد به زعم خویش تشکر وقدردانی دارم ودلیل اقتدار جمهوری اسلامی نمازجمعه ای است که امروز درتهران به امامت رهبر معظم انقلاب برپامی شود وامروز برما لازم است که خطبه های بسیارمهم رهبری رافصل الخطاب قراردهیم و رژیم صهیونیستی بداند اگربنا باشد که دست ازپا خطاکند وعده صادق۳ آماده است وهمانطور که رهبری درسخنان چندسال اخیر فرمودند تلاویو و حیفا باخاک یکسان خواهدشد.

امام جمعه شهریار: خون شهید سید حسن نصرالله کلید آزادی قدس شریف است

حجت‌الاسلام علی حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: خون شهید انسان ساز است و خون شهید سید حسن نصرالله کلید آزادی قدس شریف ، باعث قدرت جبهه مقاومت و سقوط سرنگونی اسرائیل را نزدیک‌تر کرده است هر چند که شهادت سید حسن نصرالله جبران ناپذیر است .

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سید حسن نصرالله یادآور شد : مجاهد فی سبیل الله رهبر حزب الله سید حسن نصرالله آیت و نشان حق بود و ایشان در معنویت و اخلاص کم نظیر و نگاه وسیع ، اسوه مقاومت و صبر ، حکیمانه همراه با عقل و تدبیر اطاعت پذیری از ولایت مردمی و جامع الاطراف بر مسایل روز داشت که بعنوان فرمانده جبهه مقاومت بود .

امام جمعه شهریار در ادامه با قدردانی از دلاورمردان سپاه و ارتش قهرمان ایران در عملیات « وعده صادق ٢» افزود: وعده صادق ۲ یک قدرتنمایی جهانی بود و غرور و مستی سران آمریکایی و حامیان رژیم جعلی اسرائیل را به عزا تبدیل کرده است.

وی افزود : آنچه که امروز مایه فخر ، مباهات و اقتدار ما در این عملیات بود ، از زحمات و تلاش‌های شهیدانی همچون تهرانی مقدم ها و فخری زاده و همه شهدا بود که اینچنین با بزرگترین حمله موشکی جهان لرزه را به جان دشمنان انداختیم و لازمه دنیای کنونی داشتن قدرت برای دفاع مقتدارنه است .

حسینی تصریح کرد : پیروزی به حکم وعده الهی از آن حزب الله و شکست و سرنگونی جبهه باطل حتمی است و رژیم صهیونسیتی در آینده نزدیک بنا به آیات صریح قرآن نابود خواهد شد.

امام جمعه پاکدشت: وعده صادق ۲ مطالبه مردم بود

حجت الاسلام  رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه های عبادی سیاسی این هفته گفت: جمهوری اسلامی ایران  بعداز ترور اسماعیل هنیه میهمان ما ۲ماه خویشتن داری کرد تا شاید بنا به گفته سیاستمدارهای منطقه آتش بس در غزه انجام شود اما آنها به جنایات بیشتر روی آوردند و کاسه صبر انقلابی جمهوری اسلامی لبریز شد و وعده صادق ۲ که مطالبه و تقاضای مردم و عمل به قرآن کریم بود اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ۷ اکتبر سال گذشته و تحقق وعده صادق ۱ که کابوس و رعب و وحشت رژیم غاصب صهیونیستی بود، رژیم کودک صهیون برای نشان دادن پیروزی، زن و کودک و خبرنگار و پزشک و بیمار را  در غزه به خاک و خون کشید و پس از آن به لبنان تجاوز کرد و مردم بیگناه و رهبران مقاومت را به شهادت رساند.

خطیب جمعه پاکدشت اظهار داشتک جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در مقابل این تعدی سکوت نکردند و در وعده صادق۲ ایران دیدیم که گنبد آهنین مانند شیشه ترک خورده و سست تر و شکننده تر از  خانه عنکبوت عمل کرد.

وی یادآور شد: این روزها روزهای اقتدار جبهه مقاومت و اسلام است و غاصبان صهیونیست فکر می کردند با ترور سیدحسن نصرالله مقاومت از پای در می آید اما یزیدیان سیدالشهدا را در کربلا به شهادت رساندند آیا به جز نفرت و ننگ چیزی بر یزید باقی ماند؟ در این جا هم همینگونه است.

جوکار با اشاره به فرا رسیدن ۱۳مهر روز نیروی انتظامی ضمن تشکر و تبریک به سبزپوشان جان برکف و گرامی داشت یاد شهدای عزیز به ویژه شهدای نیروی انتظامی تصریح کرد:  پلیس جان می دهد اما آب و خاک کشور را به دست دشمن نمی دهد.

امام جمعه قرچک: نیروی انتظامی نهادی مقدس در جامعه است

حجت‌الاسلام‌ حجت اسماعیلی امام‌جمعه قرچک در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مظهرِ عدل و داد الهی شعار همیشگی نیروی انتظامی است که این شعار برگرفته از روحیه شکست‌ناپذیر و عدالت خواهی است که در بن و ریشه آنان نقش دارد.

وی ادامه دهد: از ویژگی‌ها و خصیصه‌های بارز نیروی انتظامی اخلاص،شجاعت و ایثار در راه حق و  به همین خاطر است که این نهاد را به سربازان و مبارزان جبهه حق تشبیه کردند.

خطیب جمعه قرچک خاطرنشان  کرد: دغدغه اصلی مؤمنان داشتن جامعه‌ای به دور از فساد و ظلم است که این دیدگاه و خواسته تنها با نیروی انتظامی به انجام می‌رسد و به همین خاطر است که نیروی انتظامی را نهادی مقدس می‌خوانیم.

اسماعیلی افزود: در کنار مجاهدت‌های بی‌شمار نیروی انتظامی نکته‌ای که باید توجه شود این است که اندیشه آنان بر محور قدرت الهی و قرآن باشد که این اتفاق به خوبی رقم خورده است.

امام جمعه اسلامشهر: سید حسن نصرالله حق حیات بر گردن تمام بشریت دارد 

  امام جمعه شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: سید حسن نصرالله حق حیات بر گردن تمام بشریت دارد چرا که صیهونیست این غده ی چرکین جهان نه تنها دشمن مسلمان و حزب الله بلکه دشمن همه بشریت است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه ی نماز جمعه این هفته ی اسلامشهر اظهار کرد:  سید حسن نصرالله می خواست با قلع و قمع دستان صهیونیست امنیت و آرامش را در جهان و بویژه در غرب آسیا ایجاد کند. 

امام جمعه اسلامشهر ادامه داد: باید این وفاداری که امروز مردم کشور ثابت کردند را با بصیرت و آگاهی افزایش دهیم تا از سختی ها نترسیده و با صبوری که خداوند متعال وعده داده است به پیروزی برسیم. 

خطیب نماز جمعه در خطبه ی دوم  از مردم ولایتمدار اسلامشهر که با حضور خود در نماز جمعه ی تهران حماسه آفریدند تشکر کرد و با تاکید بر  پیام رهبر انقلاب مبنی بر کمک به جبهه ی حزب الله اظهار داشت: این جریان 
بر همه مسلمانان فرض است که جبهه مقاومت را تقویت کنند، فرض یعنی واجب عینی، هر شخص به اندازه ی توانش باید کمک کند و اگر کوتاهی کنند یعنی عمل واجب را ترک کرده است. 

ایشان عنوان کردند: شهادت سید حسن نصرالله یک توطئه و هشدار به جهان بود چرا که بعد از اعلام آتش بس  ۲۱ روزه پای توافقشان نمانده و به ترور این شهید بزرگوار دست زدند. 

امام جمعه اسلامشهر به مناسبت هفته ی نیروی انتظامی، این هفته را به این امنیت آوران تبریک گفته و افزود: این نیروی جان بر کف در خط مقدم حافظ جان و مال و آبروی مردم است، در فتنه ها همیشه در مقابل اشرار سینه سپر کرده است و این جان افشانی ها قابل تقدیر است. این روز را به همه ی پرسنل نیروی انتظامی در یگان ویژه و کلانتری ها تبریک عرض میکنم و از برادران عزیزمان سرهنگ محمدرضا علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر و سرهنگ دلجویی ریاست راهنمایی و رانندگی  اسلامشهر تشکر کرده و خدا قوت می گوییم.

مردان بزرگ سرنوشت خود را با شهادت رقم می زنند
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: شهادت عالم بصیر شهید سید حسن نصر الله با توجه به ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی نشان دهنده این است که مردان بزرگ سرنوشت خود را با شهادت رقم خواهند زد.

سردار دلاور القاصی مهر در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین با تبریک هفته فراجا اظهار داشت: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی خود امنیت مردم را رقم زده است و با تمام ماموریت ها ناامنی هایی که توسط افراد نادان و دشمنان قسم خورده خود مبارزه کرده است

وی تلاش دشمنان را برای ضربه زدن به کشور یادآورد شد و افزود: ما در هر حالت بایستی هوشیاری خود را حفظ کنیم و با شهادت رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت نصر حقیقی رخ خواهد و از این بابت با استحکام روحیه خود آنها را یاری خواهیم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد:در طول تاریخ جمهوری اسلامی هرگاه اندکی از ارزشها و دستورات رهبری معظم فاصله گرفتیم و نگاه به خارج داشتیم سیلی محکم خوردیم و برعکس آن هرگاه به مقاومت و ارزشها پایبند بودیم و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دادیم پیروز شده ایم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با قدردانی از نیروهای مسلح کشور در حمله صادق ۲ گفت: رژیم صیهونیستی با حمله وعده صادق ۲ فهمید ایران با سایر کشور ها تفاوت دارد و ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی فرهنگ خود اتکایی را از تجربه و عزم جوانان ما را نشان داد و اگر تسلیم بشویم قطعا هزینه آن بیشتر از مقاومت و ایستادگی خواهد بود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نشان داده است تا پای جان برای حفظ ارزشها و امنیت مردم ایستاده است و مردم بدانند که فرزندان خودشان در مجموعه انتظامی بزرگترین مبارزه با امریکا و ایادی آن را در خدمت کردن به مردم می دانند و افتخارات بزرگ این مجموعه همین خدمتگذاری می باشد و این هفته با شعار پلیس هوشمند و مردم قانون مدار نامگذاری شده است.

سردار القاصی مهر در خصوص برنامه های فراجا گفت: در این هفته بیش از ۵۰ برنامه در شرق استان تهران و با توجه شعار هر روز این برنامه ها اجرایی خواهد شد و از مردم قانونمدار می خواهیم در این هفته در این ویژه برنامه ها برای دادن روحیه به عزیزان انتظامی کمک کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: خوردهایی که بدون دستور قضایی توقیف شده اند و با جریمه های اعتراضی با اعطای تخفیف در این هفته آزاد خواهند شد و مراکز ترخیص و پلیس امنیت و تعویض پلاک با اضافه کاری ویژه در خدمت مردم خواهد بود و در پلیس نظام وظیفه نیز برای راهنمایی و حل مشکلات در خدمت شهروندان خواهند بود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ ماموریت در شبانه روز در پلیس انجام می شود و در این خصوص در حوزه سرقت ۳۴ درصد کاهش داشته ایم و اولین استان در سطح کشور در این مورد بوده ایم و در بحث تصادفات درون و برون شهری کاهش ۵درصدی و در تصادفات فوتی ۴۷درصد کاهش ثبت شده است

سردار القاصی مهر ادامه داد: در برخورد و دستگیری با قاچاقچیان و خورده فروشان مواد مخدر ۲۱ درصد افزایش و رشد انجام شده است و در خصوص برخورد با ارازل و اوباش نیز با تلاش شبانه روزی توانسته ایم از بروز ناهنجاری ها با قاطعیت جلوگیری کنیم و در کلانتری ها با تعیین مشاور و راهنمای پلیس آموزش دیده ۶۶ درصد(۱۰ هزار پرونده) به صلح و سازش منجر شده است.