بجنورد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با اعلام هشدار نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور برای امداد در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند. 

غلامرضا شفیق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور، سامانه بارشی که در استان فعال شده بیشتر نقاط استان را در برمی گیرد و سبب بارش های رگباری در مناطق مختلف می شود.

وی تصریح کرد: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله راهداری، جمعیت هلال احمر و پلیس راه امروز و فردا در حالت آماده باش هستند.

شفیق با اشاره به اینکه شدت بارش ها برای امشب پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سیلاب و طغیان رودخانه ها به مردم توصیه می شود از اتراق در حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

بر این اساس بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات مه پیش بینی شده است همچنین مردم در مناطق مختلف استان در روزهای آینده کاهش دمای هوا به میزان ۶ تا هشت درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

این سامانه بارشی امروز در نیمه شرقی استان شامل شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد، شیروان، فاروج، بجنورد و نیمه شرقی رازوجرگلان فعالیت خواهد داشت.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.