اصفهان-ایرنا-مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان گفت: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان پیوند تاریخی و فرهنگی با هویت اصفهان دارد و استقبال چشمگیر خانواده ها از این رویداد مایه مباهات است.

به گزارش ایرنا، میثم بکتاشیان روز جمعه در آیین افتتاح سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، افزود: امسال هزار و ۶۰۰ کودک و نوجوان در این جشنواره ثبت نام کردند که این تعداد شرکت‌کننده در دوره های پیشین بی‌سابقه بوده و نشان‌دهنده دغدغه و علاقه نسل نو به حوزه هنر و سینماست.

وی سطح فیلم های ارسالی به جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان همه فیلم‌ها را تماشا خواهند کرد و نتایج و برنامه جشنواره بر اساس آرای آن‌ها خواهد بود.

بکتاشیان افزود: کودکان باید کارت‌های جشنواره خود را همراه داشته باشند تا بتوانند به سینماها وارد شوند و والدین باید به دقت برنامه‌ریزی کنند تا کودکان به موقع به سینما برسند، زیرا از دست دادن زمان موجب می‌شود که در داوری‌ها و خبرنگاری به خوبی مشارکت نکنند.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: لازم است والدین در گروه جشنواره به عنوان تنها مرجع رسمی عضو شوند و اطلاعات لازم را از طریق آن به‌دست آورند.

وی افزود: تا ساعت چهار صبح امکان ثبت آرا در منزل وجود دارد و نیازی به آوردن تلفن همراه به سینما نیست.

بکتاشیان حضور کودکان و نوجوانان در کنار فیلم‌سازان، نویسندگان و تهیه‌کنندگان را موجب انتقال دغدغه‌ها، نیازها و تفکرات آنها و کمک به بالندگی سینمای کشور دانست.

وی همچنین به جنایت های رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان مظلوم فلسطین اشاره و بیان کرد: امیدواریم سال آینده اثری از جنایت های این رژیم کودک کش در جهان نباشد و جشنواره را با حضور کودکان و نوجوانان لبنان و فلسطین بدون واهمه از جنگ و کشتار برگزار کنیم.

یادواره کودکان غزه در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوان

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز با بیان اینکه جشنواره امسال در حوزه ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود؛ افزود: حوزه ملی شامل فیلم‌های سینمایی بلند و کوتاه داستانی و انیمیشن است، همچنین بخشی برای کودکان غزه در نظر گرفته‌ایم که فیلم‌هایی از ایران و خارج از کشور در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

مجید زین العابدین گفت: با هدف شادتر برگزار کردن جشنواره، انیمیشن‌های جذاب در تراز جهانی و فیلم‌های داستانی نیز برای کودکان در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: از سینماگران حرفه‌ای از جمله علیرضا خمسه و ایرج طهماسب دعوت کرده‌ایم تا در حاشیه جشنواره کلاس‌های سینما برگزار کنند.

زین العابدین افزود: با همت شورای عالی سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی در تهران و اصفهان، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است تا کودکان در جشنواره امسال فیلم‌های بهتری را با برنامه‌ریزی مناسب مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز جمعه در گلستان شهدا برگزار شد.پایان این مراسم با گلباران مزار شهدای اصفهان همراه بود.

با توجه به رویکردهای محتوایی برنامه‌های جنبی جشنواره و همچنین تعیین بخش ویژه کودکان غزه در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه، امسال شعار جشنواره «پروانه های مقاومت در شهر زندگی» معرفی شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

«محمدرضا شریفی نیا»، «ایرج طهماسب»، «محمدعلی باشه آهنگر» «مجید اسماعیلی»، «علیرضا خمسه»، «مستانه مهاجر» و «محمد امین همدانی» هفت عضو هیات داوران این دوره جشنواره هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فروش بلیت فیلم‌ها برای عموم مخاطبان از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت سالن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

فروش بلیت فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره به صورت برخط و از طریق «سامانه آی‌تیکت» انجام خواهد شد.