شهریار - ایرنا - فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کاهش ۱۸ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه در حوزه غرب این استان خبر داد و گفت: با تلاش همکاران ما در فراجا ۱۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهریار ضمن تبریک هفته انتظامی اظهار داشت: هفته انتظامی با شعار پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار آغاز شده است و در این خصوص پلیس در ۲ سال گذشته به سمت هوشمند سازی اقدامات انتظامی پیش رفته و به موفقیت های خوبی هم رسیده و خدمات مناسبی نیز به شهروندان به صورت هوشمند انجام داده است.

این مسئول در خصوص سرقت های خشن در حوزه غرب استان تهران و نحوه کاهش آن گفت: پلیس با استفاده از ۵۶۰ پابند الکترونیک و بستن آن به سارقان سابقه دار باعث کاهش محسوس جرایم خشن در حوزه غرب تهران شده است .

سردار عزیزی در خصوص ماموریت های پلیس گفت: پلیس در ۶ ماهه اول سال ماموریت هایی از جمله ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری و تامین امنیت ماه محرم ماموریت بسیار مهمه تامین امنیت پیاده روی اربعین داشته ایم که به حمدالله در این ماموریت ها موفق بوده ایم که جا دارد از همکارانم تقدیر و تشکر کنم.

وی در خصوص آمار تماس های گرفته شده شهروندان با پلیس خاطرنشان کرد: در ۶ماهه اول سال تعداد یک میلیون ۲۶۰ هزار تماس با پلیس گرفته شده که ۴۹۸ هزار از این تماس ها عملیاتی شده است که نشان از افزایش پنج درصدی تماس ها و افزایش یک درصدی عملیاتی شدن آنها است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از افزایش ۹۴ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سه هزار و ۹۰۰کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و افزایش ۲۵ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر بوده است.

این مسئول از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته با توجه به افزایش تصادفات ولی خوشبختانه آمار فوتی های ما کاهشی بوده است.

سردار عزیزی به ساماندهی اتباع غیرمجاز اشاره کرد و گفت: با تلاش ماموران درصد زیادی از اتباع غیرمجاز شناسایی و ساماندهی شدند که این اقدامات تا پایان سال ادامه خواهد داشته و توصیه بنده به سازمان هایی که از اتباع غیر مجاز استفاده می کنند، پلیس اکثر اتباع غیر مجاز را شناسایی کرده است و در صورت استفاده از این گونه افراد جریمه خواهند شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران به اقدامات مشاوره ای پلیس در غرب استان تهران اشاره و یادآور شد: در ۶ ماهه گذشته ۱۵ هزار ۸۱ مورد خدمات مشاوره ای به شهروندان ارائه شده که ۷۰درصد آن به مصالحه منجر شده است.