بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۹ تن انواع مواد مخدر توسط ماموران انتظامی در استان کشف شده است و بیش از سه هزار و ۸۷۹ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سردار حسن شجاعی نسب روز جمعه در جمع نمازگزاران افزود: در این مدت ۶۱۷ دستگاه خودرو از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر ثبت و توقیف شده است.

وی تاکید کرد: تمرکز پلیس فقط بر باندهای عمده نبوده بلکه بر مطالبات مردم در پاکسازی نقاط آلوده و پلمب مکان‌هایی است که در توزیع مواد مخدر فعالیت دارند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه سرقت‌ها که دغدغه مردم است تلاش‌های متعددی تحت عنوان تشکیل قرارگاه‌های مختلف و برگزاری کمیسیون‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امروز با کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها البته افزایش کشف سرقت‌ها و دستگیری سارقان مواجه هستیم.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ باند سارقان حرفه‌ای در استان شناسایی شد گفت: با تلاش ماموران پلیس هزار و ۵۱۲ سارق دستگیر شده اند.

وی یادآور شد: خدمات و ماموریت‌ها، اقدامات مقابله‌ای و ماموریت زیادی توسط پلیس در مجموعه استان انجام می‌شود که یکی از این ماموریت‌ها افتخار خدمت در ایام اربعین به شهروندان است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: بیش از ۲۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی در یک روند آسان و ارزان با استفاده از ابزار و سامانه‌های مناسبی که در اختیار پلیس قرار دارد به زائرین اباعبدالله الحسین تقدیم شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۰ نفر به مرکز مشاوره آرامش و مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مراجعه و مشاوره رایگان در موضوعات مختلف دریافت کرده‌اند.

سردار شجاعی نسب به حوزه ایمنی درون و برون شهرها اشاره کرد و گفت: در زمینه مدیریت ترافیک و فضای مناسب برای سفر شهروندان که دغدغه است همچنین پیشگیری از مخاطرات تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شد که به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش ترددها؛ در موضوع تصادفات درون شهری کاهش ۱۹ درصدی و در جاده‌های استان کاهش ۲۵ درصدی آمار جانباختگان را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته انتظامی گفت: امنیت در سفره و زندگی مردم یک نعمت الهی و ضرورت انکارناپذیر است البته تردیدی نیست این نعمت الهی و امنیت اجتماعی پایدار بدون داشتن یک پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و چابک محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: تحقق این پلیس چابک و مقتدر به همکاری همه سازمان‌ها و نهادها همچنین مشارکت مردم عزیز به قانونمندی و قانون‌مداری جامعه وابسته است و بی شک یکی از شیوه‌های مهم حفظ و ارتقای پایدار امنیت، هوشیاری تامین کنندگان این امنیت است.

سردار شجاعی نسب افزود: فراجا به عنوان رکن رکین امنیت کشور با ناهنجاری‌ها و جرائم مشهود برابر قانون برخورد می‌کند و تسلیم جوسازی‌های رسانه ای نمی‌شود.

وی گفت: همگان بدانند که قانون مبنای کار ماست و از اینکه در این راه همه سازمان‌ها و نهادها و آحاد مردم حمایت خودشان را از خادمان نظم و امنیت اعلام داشته اند تقدیر و سپاسگزاری می‌کنیم قطعا این حمایت موجب انگیزه فرزندان شما در این مجموعه خدوم خواهد بود.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به عنوان هفته انتظامی با شعار "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار" نامگذاری شده است.