همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: در کنار جاذبه‌هایی همچون غار علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر، مجموعه هگمتانه یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان است که باید از ظرفیت آن برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید ملانوری‌شمسی روز جمعه در حاشیه بازدید از محوطه باستانی هگمتانه، با اشاره به اینکه یکی بزرگترین ظرفیت‌های همدان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان است، افزود: برای توسعه استان محورهای مختلفی تعریف شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای توسعه همدان را صنعت گردشگری قرار دادیم و بازدید از محوطه باستانی هگمتانه و برخی از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان با این هدف انجام‌ شد.

ملانوری‌شمسی با اشاره به اینکه باید معرفی جدی از همدان شکل بگیرد تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی باشیم، افزود: تلاش می‌کنیم صنعت گردشگری در همدان باعث اشتغال مناسب شود و ایجاد ثروت کند.

دیدار چهره‌به‌چهره استاندار همدان با مردم

استاندار همدان از محوطه آرامگاه حکیم شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا به صورت چهره‌به‌چهره با مردم شهر همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین استاندار همدان صبح امروز به همراه معاونان خود و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ضمن حضور در گلزار شهدای شهر همدان با آرمان‌های امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت پیمانی دوباره بست.

به گزارش ایرنا، حمید ملانوری شمسی روز هشتم مهرماه جاری با تصویب هیات دولت به عنوان هفدهمین استاندار همدان انتخاب شد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان شامگاه چهارشنبه ۱۱ مهر در سالن جلسات استانداری برگزار و ضمن قدردانی از خدمات علیرضا قاسمی فرزاد، حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار همدان معرفی شد.

وی متولد سال ۵۱ واهل شهرستان انار واقع در استان کرمان است.