تهران- ایرنا- سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: حضور پرشور مردم از همه طیف های سیاسی در نماز جمعه تهران نمایش وحدت و وفاق ملی است.

«جواد هروی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: آنچه که در روزهای گذشته در خاورمیانه اتفاق افتاد و صحنه جهانی را به خود معطوف کرد ظلمی بود که از جانب صهیونیست‌ها نسبت به جهان اسلام وارد شد و متاسفانه سکوت کشورهای اسلامی را در مقابل این قضیه شاهد بودیم.

جامعه جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است/اقدام ایران را دفاع از حق و انسانیت می‌دانیم

هروی با بیان اینکه تجاوز، تندخویی و نسل کشی مسئله ساده‌ای نیست، عنوان کرد: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که قریب به حدود ۴۰-۵۰ هزار نفر را به شهادت رساندند و جامعه جهانی نسبت به این قضیه سکوت کامل ابراز کرد در حالی که جمهوری اسلامی ایران مردانه در مقابل این قضیه به دفاع پرداخت و ما این دفاع را دفاع از حق و انسانیت می‌دانیم.

وی ادامه داد: موضوعی که در مبانی قرآن و مکتب ما وجود دارد و تناسبی که در این راستا از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران دیده شد تناسب انسانی و مشروع است.

موضع رهبری در قبال تجاوزهای رژیم صهیونیستی بسیار صریح بیان شد

این فعال سیاسی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه در انجام وظیفه نه با تعلل و نه شتاب زده عمل می‌کنیم، گفت: شاید یکی از صریح‌ترین بیاناتی که در قبال تجاوزهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مطرح شد از سوی رهبری بود.

هروی خاطرنشان کرد: حضرت‌آقا بسیار صریح مبحث تجاوزات رژیم صهیونیستی و سکوت کشورهای اسلامی مطرح کردند.

بیانات رهبری نصب‌العین عملکرد کشورهای اسلامی قرار گیرد

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر مشروعیت دفاع از گروهی مظلوم در دنیای اسلام افزود: من معتقدم نظام جمهوری اسلامی ایران به دور از هر واکنش ایضایی و جنجالی و به دور از هر تصمیم‌گیری دفعی و تصادفی عاقلانه‌ترین مسیر را با هدایت رهبری نسبت به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی انجام داد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: به حق و به جا است که بیانات رهبر معظم انقلاب نصب‌العین عملکرد و حرکت بعدی کشورهای اسلامی بدانیم.

صریح‌ترین بیان یک حاکم مسلمان در کشورهای اسلامی از زبان مقام معظم رهبری مطرح شد

هروی در ارزیابی خود از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بیانات ایشان را صریح و با اقتدار خواند و گفت: شاید صریح‌ترین بیان یک حاکم مسلمان در کشورهای اسلامی از زبان مقام معظم رهبری بیان شد.

بیانات رهبری زلال‌ترین چشمه دنیای جنگ‌زده اسلامی را سیراب کرد

وی با بیان اینکه موضوع که در نگاه رهبر انقلاب وجود دارد نگاه قدرت‌طلبانه نیست بلکه نگاه دفاع از مظلوم است، تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم، زمانی که رهبران دنیای اسلام مسیر سکوت را در پیش گرفتند بیانات و رهنمودهای راهگشای ایشان زلال‌ترین چشمه دنیای جنگ‌زده اسلامی را سیراب کرد.

حضور پرشور مردم در نماز جمعه واکنشی عاقلانه و نمایش وحدت بود

این فعال سیاسی، حضور پرشور مردم در نماز جمعه را نمایش وحدت و وفاق ملی خواند و گفت: حضور مردم ایران از همه طیف های سیاسی در نماز جمعه تهران نشانه وحدت و وفاق ملی است.

هروی ادامه داد: من معتقدم آنچه که جمهوری اسلامی ایران در این حرکت‌ها و واکنش‌ها نشان می‌دهد بیش از آنکه حرکت شعاری باشد یک حرکت شعوری است و به‌دنبال بیدارسازی اذهان جهان اسلام خواهد بود.

وی، حرکت پرهیبت فیزیکی، حضوری و نگرش‌های فکری اقشار مختلف مردم ایران و جریان‌های سیاسی را نشانه وحدت ملی در قبال توهین‌ها، اهانت‌ها، تهاجمات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شود باز انجام خواهد گرفت.