رشت - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۰۷ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد حجتی عصر جمعه با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و ملی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به منابع طبیعی، طرح‌هایی در این خصوص در سطح استان اجرا شده است.

وی در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان طی امسال ضمن اشاره به رفع تصرف اراضی ملی افزود: در راستای رفع تصرف از اراضی ملی ۹۲۳ فقره پرونده تشکیل شد که در قالب آنها ۲۰۷ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و در اجرای ۱۴۰ فقره احکام قضایی صادره ۷۱ هکتار از اراضی خلع ید شد.

وی همچنین به کشف ۴۲۰ تن چوب قاچاق در استان اشاره کرد و گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا ۶۳۷ فقره پرونده تشکیل و ۷۳۶ نفر دستگیر و به دادسرا معرفی شدند ضمن اینکه ۳۴۷ دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف شده است.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به مجروح شدن چهار نفر از کارکنان یگان حفاظت منابع طبیع استان حین اجرای ماموریت در ۶ ماهه نخست امسال با اعلام اینکه با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و همراهی آحاد مردم با اینگونه تجاوزات به منابع طبیعی برخورد قانونی و جدی به عمل می‌آید، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و متجاوزان به منابع طبیعی را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم جانبی گوشی های همراه قاچاق در رضوانشهر

به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر از کشف هزار و ۲۰۰ قلم انواع لوازم جانبی گوشی همراه خارجی قاچاق به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حامد شادبهر در ادامه گفت: ماموران آگاهی رضوانشهر حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه مزدا وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی هزار و ۲۰۰ قلم انواع لوازم جانبی گوشی همراه خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.