قم- ایرنا - فرمانده انتظامی استان قم، کارکنان انتظامی را فرزندان رشید ملت ایران و از عاشقان انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل دانست و گفت: نیروی انتظامی به عنوان سرباز ولایت، از ارزش‌های انقلابی و اسلامی دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا میرحیدری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، رسالت سنگینی که بر عهده دارند را با تمام قدرت دنبال می‌نمایند.

وی افزود: هدف همه این نیروها، حفاظت از ودیعه و امانت الهی می‌باشد که حاصل فداکاری‌های اُمت اسلامی و خون شهیدان است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در همه ماموریت‌ها به دنبال این است که از حقوق مردم به نحو شایسته‌ای حراست کند و آرامش و آسایش جامعه را برقرار نماید.

میر حیدری بیان داشت: نیروی انتظامی در برابر ظالمان با اقتدار از جان خود می‌گذرد تا آنها نتوانند در سطح جامعه ابراز وجود کنند، اما در مقابل مردم به عنوان خدمتگزاران بی‌منت همه وجودش را خالصانه کف دست گرفته و تمام ساعت‌های عمرش به خدمت مشغول است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به تفاوت کار پلیس با سایر دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس باید هر لحظه برای انجام ماموریت و استقرار امنیت آماده باشد.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، تقدیم ۱۲۴ شهید انتظامی در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شهیدان در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن، وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند، امروز نیز با همین نگاه وظیفه‌مان را دنبال می‌کنیم.

میرحیدری با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی، "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار است" گفت: در خصوص هوشمندسازی ماموریت‌ها و ارتقای توان پلیس، اقدام‌های بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای در حوزه‌های تخصصی صورت می‌گیرد اظهار کرد: با اقدامات ارزشمندی که پلیس آگاهی در جهت افزایش چتر نظارتی پلیس بر مجرمان انجام می‌دهد، هر روز در مورد کاهش جرایم خشن، موفقیت‌های خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های پلیس راهنمایی رانندگی، پلیس راه، پلیس فتا و پلیس امنیت تصریح کرد: به حدی اِشراف اطلاعاتی حاصل شده که در برنامه عظیم اربعین حسینی، دولت عراق به پلیس امنیت ایران اعتماد دارد.

وی ادامه داد: همان کنترلی که در مرزهای کشور انجام می‌شود را می‌پذیرد و زائران با سهولت از مرز عبور می‌کنند.

میرحیدری همچنین همراهی و همکاری مردم با نیروی انتظامی در قالب پلیس‌های افتخاری را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: امروز پلیس جامعه‌محور است، مردم تکیه‌گاه اصلی نهادهای انقلابی کشور هستند.

وی در ادامه افزود: با وجود همه دشمنی‌های استکبار جهانی که از طریق گروه‌های وابسته و شیطانی و یا فضای مجازی دنبال می‌شود، به اعتراف دشمنان، ایران اَمن‌ترین کشور است و این به برکت خون شهیدان و مجاهدت نیروهای انتطامی، ارتش، سپاه و بسیج می‌باشد.

حضور نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، بهره وری را به دنبال دارد

رئیس بنیاد ملی نخبگان قم نیز به عنوان دیگر سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم با اشاره به دهم مهرماه روز ملی نخبگان گفت: این روز به مناسبت سال‌روز تولد شهید مصطفی چمران که یکی از شخصیت‌های نخبه علمی، بینشی و معرفتی کشور محسوب می‌شود، به عنوان روز ملی نخبگان نام‌گذاری شده‌است.

سعیدرضا منتظری با بیان اینکه ایران از نظر شاخص تربیت نخبگانی، سومین کشور جهان است افزود: این موفقیت بزرگ نشان‌دهنده آن است، سرزمین ایران همواره نخبه‌پرور و نخبه‌خیز بوده‌است.

وی نخبگان را به‌واسطه هوش و خلاقیت خدادادی، پیشران پیشرفت کشور دانست و بیان داشت: اهمیت نخبگان را هم رهبر معظم انقلاب و هم مسئولان کشور درک کرده‌اند، از این رو شرایط برای حمایت از جامعه نخبگانی بیش از پیش فراهم است.

این مقام مسئول گفت: بنیاد نخبگان همواره فعالیت‌ حمایتی از نخبگان داشته، فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را نیز جهت کمک به جامعه نخبگانی همراه نموده است.

رئیس بنیاد نخبگان قم بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همت‌شان را در حمایت از نخبگان مضاعف کنند تا این سرمایه‌های انسانی که مهمترین منابع کشور هستند حفظ شوند.

منتظری با یادآوری اینکه همه توانمندی‌های کشور توسط نخبگان به فعلیت می‌رسد گفت: اگر نخبگان را نداشته باشیم، توانایی چندانی نخواهیم داشت، باید قدر نیروهای انسانی نخبه را بدانیم و از آنان در بخش‌های گوناگون استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان در بخش دانش‌آموزی، سیاست‌گذار آموزش و پرورش است بیان داشت: در برنامه‌های مختلف به شناسایی نخبگان کمک می‌کنیم اما اجرای سیاست‌ها با آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش از طریق مدارس استعدادهای درخشان، دانش‌آموز نخبه را شناسایی نموده و مسائل علمی را دنبال می‌کند.

منتظری همچنین با بیان این نکته که در سطح دانشجویی نیز طرح‌های مختلفی برای حمایت از نخبگان داریم یادآور شد: این طرح‌ها از لحاظ شکل‌گیری هسته‌های فرهنگی، نخبگان را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه همواره در المپیادهای فیزیک، شیمی، جغرافیا و نجوم مدال‌های متنوعی کسب نموده‌ایم و این بدون هیچ اغراق حاکی از قدرت علمی کشور است ادامه داد: رتبه‌های اول تا سوم المپیادهای جهانی برای جوانان ایرانی است، بنیاد نخبگان از نظر پرورشی، مادی و معرفی به شرکت‌های مختلف، حامی این نخبگان است.

وی تاکید کرد: نیرویی که می‌تواند باعث رشد شرکت‌های دانش بنیان شود، نیروی نخبه است که از بین دانشگاهیان انتخاب و معرفی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان قم با بیان اینکه برای حضور نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، سهمیه‌های بسیار خوبی مهیا شده‌است گفت: حضور نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، تحول و دگرگونی در عملکرد و شاخص‌های بهره‌وری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: سه هزار سهمیه به نخبگان کشور اختصاص داده شده، ۱۰۰ سهمیه متعلق به استان قم است.

منتظری همچنین اضافه کرد: برای جذب نخبگان در مراکز آموزش عالی، اجرای طرح شهید شهریاری در دستورکار است.