تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: لازم است نه تنها کشورهای منطقه و محور مقاومت بلکه تمام کشورهای جهان اسلام در برابر اقدامات جنون آمیز و جنایات رژیم صهیونیستی متحد، منسجم و آماده باشند.

رضا میرابیان کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهمیت بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران در خصوص تحولات اخیر در منطقه و تداوم رویکرد حمایت ایران از محور مقاومت و به خصوص حزب‌الله لبنان در شرایط اخیر، اظهارداشت: یکی از نکاتی که امروز رهبری انقلاب به آن اشاره داشتند این است که ما در انجام وظیفه خود نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده عمل می‌کنیم بلکه منطقی و درست به وظیفه خود می‌پردازیم، این به معنای آن است که ما نه افراط می‌کنیم و نه تفریط بلکه بنابر روایت خیرالامور اوسطها عمل می‌کنیم.

وی گفت: این مسئله به معنای این است که ما در تصمیمات استراتژیک هم صبر می‌کنیم و هم عجله نمی‌کنیم. در واقع با توجه به تاخیر پیش آمده در پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی و به خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، برخی سوء برداشت‌ها از تعلل پیش آمده از سوی تهران در داخل کشور در جهان اسلام و در محور مقاومت به وجود آمد و برخی فرض بر این گرفتند که ایران نسبت به مقاومت بی‌توجه شده یا از پاسخ به رژیم صهیونیستی می‌ترسد.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: ایران با انجام عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که نه تنها ابایی از پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی ندارد بلکه منطقی، حساب شده و بدون هیچگونه شتاب زدگی به وظیفه خود در حمایت از گروه‌های مقاومت عمل کرده و خواهد کرد.

میرابیان افزود: یکی دیگر از نکاتی که رهبری امروز در بیانات خود اشاره کردند موضوع محکم کردن کمربند امنیتی میان کشورهای منطقه و محور مقاومت بود. با توجه به حوادث بزرگ و سهمگینی که احتمالاً در آینده منطقه رخ می‌دهد ایشان این نکته را اشاره داشتند که از الان کشورهای منطقه و محور مقاومت باید به لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالاتری قرار بگیرند و خودشان را برای شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر آماده کنند، در واقع قضایا به همین جا ختم نخواهد شد.

وی بیان کرد: ارزیابی‌ها برای این است که این رژیم ناپایدار منحوس و منفور که از هرگونه خطوط قرمز و مقررات بین‌المللی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی عبور کرده است ممکن است با ادامه روند اقدامات جنون آمیز خود، تمام منطقه را به آتش بکشاند، بنابراین لازم است نه تنها کشورهای منطقه و محور مقاومت بلکه تمام کشورهای جهان اسلام در برابر جنایات رژیم صهیونیستی متحد، منسجم و آماده باشند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: وقتی که یک رژیمی این چنین بی‌مهابا تمام قوانین و مقررات عرفی، شرعی، اخلاقی و بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به نسل کشی فلسطینیان و امروز هم لبنانی‌ها می‌پردازد و آن را حق دفاع مشروع خود تلقی می‌کند و از حمایت آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی نیز برخوردار است، لازم است که در برابر چنین رژیم افسارگسیخته از امکانات، تجهیزات و آمادگی بالاتری برخوردار بود.