ساری- ایرنا- شهرآورد لیگ برتری فوتبال شمال کشور بین تیم‌های نساجی و ملوان با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان رسید تا نساجی‌چی‌ها همچنان در حسرت کسب نخستین برد فصل مانده و طلسم پیروز نشدن نساجی در برابر ملوان در لیگ برتر پابرجا بماند.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و ملوان انزلی در روز نخست هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور عصر امروز از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی ۱ – ۱ به پایان رسید.

۲ تیم در حالی به مصاف هم رفتند که شرایطی کاملا متفاوت نسبت به هم داشتند. ملوان در رده دوم جدول به دنبال برد برای ماندن در جمع مدعیان صدرنشینی بود و نساجی هم با توجه به قرار داشتن در رده چهاردهم جدول، به کسب نخستین برد فصل برای فاصله گرفتن از انتهای جدول نیاز داشت.

ساکت الهامی در این مسابقه نساجی را با آرایش ۴-۴-۲ و ترکیب ثابت لوآن پولی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، امیرحسین سام‌دلیری، کوین یامگا، مرصاد سیفی، منصور باقری، مهرداد رضایی، محمدرضا حسینی، فرزاد زامهران و حامد پاکدل به زمین فرستاد.

مازیار زارع هم ملوان را با همین ساختار و ترکیب اولیه حبیب فرعباسی، سعید کریمی، میلاد باقری، محمدرضا رضایی، ابوذر صفرزاده، سامان تورانیان، امید نورافکن، نیما انتظاری، سجاد بازگیر، رضا جعفری و رضا غندی‌پور راهی زمین مسابقه کرد.

ملوان از ابتدای بازی تلاش کرد تا فشار روی خط دفاعی نساجی دروازه این تیم را باز کند. دقیقه هفت مسابقه ضربه امیدنورافکن پس از برخورد به سام‌دلیری راهی کرنر شد و دقیقه ۹ فشارهای ملوان منجر به تهدید دروازه نساجی شد که با واکنش لوان پولی بی‌سرانجام ماند.

اما پس از فشارهای اولیه ملوان در ۱۰ دقیقه ابتدایی، نساجی از دقیقه ۱۰ توانست حملات ملوان را مهار کند و برای نزدیک شدن به سمت دروازه ملوان حمله‌هایی را تدارک ببیند. حمله‌های نساجی در دقیقه ۱۵ با باز شدن دروازه ملوان به بار نشست.

دقیقه ۱۵ کوین یامگا با ضربه سر، توپ ارسال شده از روی نقطه کرنر را به سمت چارچوب دروازه ملوان فرستاد که پس از مهار نیمه‌کاره فرعباسی، توپ مقابل پای حامد پاکدل قرار گرفت و پاکدل از مقابل دروازه گل نساجی را به ثمر رساند.

توقف بازی به علت پشت در ماندن هواداران ملوان

این مسابقه در دقیقه ۲۶ به دلیل بروز تنش در بخشی از سکوها و اعتراض هواداران ملوان به محدود بودن ظرفیت جایگاه هواداران مهمان توسط ناظر بازی حدود ۱۳ دقیقه متوقف شد.

این اعتراض از سوی مازیار زارع سرمربی ملوان نیز مطرح شد و برای دقایقی بازیکنان خود را به کنار زمین فراخواند. در نهایت پس از حدود ۱۴ دقیقه و با وساطت مسئولان هیئت فوتبال و رفع نارضایتی هواداران مهمان بازی از سر گرفته شد.

پس از به جریان افتادن بازی، نساجی باز هم توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست با کنترل بازی در میانه میدان علاوه بر خنثی کردن برنامه‌های تهاجمی ملوان با پرس از بالا، چند حمله را نیز تدارک ببیند.

در دقیقه ۱۴ وقت‌های اضافه حامد پاکدل روی یک پاس عمقی و فرار پرسرعت پشت مدافعان ملوان صاحب توپ شد و در مصاف تک به تک با حبیب فرعباسی نتوانست از این موقعیت استفاده کند و دروازه ملوان را برای دومین بار باز کند. تلاش‌های ۲ تیم نتیجه‌ای نداشت و نیمه نخست که به دلیل توقف بازی، ۱۴ دقیقه وقت اضافه داشت با برد نساجی به پایان رسید.

هواداران نساجی با نصب بنری از تصویر زنده‌یاد مرتضی خائفی هوادار تیم ملوان که در اصفهان و هنگام تشویق این تیم جان باخت، یاد این هوادار را در این مسابقه گرامی داشتند.

برتری ملوان در نیمه دوم

الهامی و زارع تیم‌ها را در نیمه دوم بدون تغییر به زمین فرستادند. در ابتدای نیمه دوم و دقیقه ۴۸ فرزاد زامهران روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه کم‌توان او از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت و فرصت گلزنی را از دست داد.

نساجی پس از این موقعیت فشار روی دروازه ملوان را افزایش داد و توانست چند فرصت گلزنی ایجاد کند که به گل تبدیل نشدند.

یکی از حساس‌ترین موقعیت‌هایی که برای نساجی از دست رفت حامد دقیقه ۵۳ نیز با فرار حامد پاکدل از سمت چپ دفاع ملوان و قرار گرفتن او در موقعیت تک به تک رقم خورد که ضربه او با جاگیری مناسب حبیب فرعباسی مهار شد.

الهامی هم در دقیقه ۶۴ سه تعویض همزمان انجام داد. محمود قائدرحمتی به جای فرزاد زامهران وارد بازی شد تا توان نساجی در جنگ‌های میانه میدان افزایش یابد. محمد مامون عیسی مهاجم سودانی و منتظر محمد بازیکن عراقی نساجی هم به جای حامد پاکدل و مهرداد رضایی وارد زمین شدند تا توان تهاجمی نساجی افزایش یابد.

موج جدید حملات ملوان

زارع با وارد کردن یونس اکبری و محمد عمری به زمین توان تهاجمی و سرعت تیمش را افزایش داد و توانست فشار روی دروازه نساجی را بیشتر کند.

دقیقه ۶۷ ملوان روی یک ضد حمله با پاس در عرض سامان تورانیان صاحب موقعیتی ناگهانی و خطرناک شد که ضربه سجاد بازگیر از کنار دروازه نساجی خارج شد.

ملوان ۲ دقیقه بعد هم حمله خطرناک دیگری را تدارک دید که با واکنش لوان پولی این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۷۱ ملوان باز هم صاحب موقعیتی خطرناک شد که توپ از مقابل دروازه و زیر پای غندی‌پور عبور کرد، اما توپ برگشتی به بازیکنان ملوان رسید و امید نورافکن موفق شد دروازه لوان پولی و نساجی را باز کند.

ملوانی‌ها پس از گل تساوی نیز فشار روی دروازه نساجی را کاهش ندادند و یک دقیقه بعد از گل توانستند موقعیت دیگری ایجاد کنند که با دخالت مدافعان نساجی به کرنر رفت.

دقیقه ۸۱ ملوان باز هم با یک پاس زمینی پرسرعت از سمت چپ دروازه نساجی صاحب موقعیت شد که توپ از مقابل دروازه و مهاجم ملوان به بیرون رفت و در ضربه برگشت نیز لوان پولی توپ را به کرنر فرستاد.

نساجی و ملوان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور چهار بار طی ۲ فصل اخیر به مصاف هم رفته بودند که سه بار ملوان پیروز شد و یک بازی هم با تساوی پایان یافت. نساجی اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز دیدارش با ملوان در جام حذفی را در قائمشهر واگذار کرده بود. آخرین برد نساجی مقابل ملوان مربوط به دوران حضور ۲ تیم در لیگ آزادگان است. به این ترتیب نساجی طلسم نبردن‌های نساجی در این فصل و پیروز نشدن این تیم در دربی لیگ برتری فوتبال شمال کشور همچنان پابرجا ماند.

نساجی با این تساوی ۴ امتیازی شد و امتیاز ملوان نیز به عدد ۱۴ رسید.