بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۶۶۴ خانوار دارای آسیب اجتماعی نیمه نخست سالجاری در استان شناسایی و از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند.

مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتیاد، طلاق و فقر فرهنگی بیشترین آسیب در این خانواده ها محسوب می‌شود و در این راستا جلسات مشاوره فردی و پیشگیرانه برای اعضای این افراد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات مشاوره و آگاه‌سازی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد رایگان است و عموم مردم با هماهنگی قبلی با تعرفه کمتر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه هفت هزار و ۸۸۶ مددجوی این استان در نیمه نخست امسال از خدمات مشاوره ای بهره مند شدند افزود: این خدمات شامل مشاوره فردی، تحصیلی، خانودگی، حین و بعد از ازدواج، مشاوره های گروهی و پیشگیرانه است.

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خدمات مشاوره و روانشناختی

وی گفت: در این مدت؛ ۱۰ دفتر خدمات مشاوره و روانشناختی راه زندگی (رز) در کتابخانه شهرستان های بجنورد، شیروان، لوجلی، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم، جرگلان، سملقان و راز با هدف دسترسی شهروندان و مددجویان به مشاوره راه اندازی شد.

الهی راد تصریح کرد: مشاورانی از دانشگاه علوم پزشکی استان و نیروی انتظامی در این مراکز حضور دارند و انواع خدمات مشاوره فردی، گروهی و خانواده با تعرفه پایین و رایگان به مددجویان ارایه می دهند.

وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه نوعروسان، بررسی باورهای غلط در زمینه مصرف مواد و روش های پیشگیری از مصرف مواد، کارگاه آموزشی آسیب شناسی طلاق، آشنایی با عوامل مختلف فرار از منزل نوجوانان و راهکارهای پیشگیری از آن، آموزش‌های گروهی ویژه مددجویان، آموزش انواع و تکنیک های موثر در فرزندپروری، کارگاه آموزشی دختران درآستانه ازدواج، برگزاری همایش زنان سرپرست خانوار از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.