بندرعباس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به اینکه از ظرفیت بالای مردم و خیران در کمک به دانش‌آموزان نیازمند استفاده می‌کنیم، گفت: این نهاد هم اکنون از ۵۰ هزار دانش‌آموز نیازمند این استان حمایت می‌کند.

حمید باسره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۷ هزار نفر از این دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند و در طول سال از خدمات حمایتی و تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این به صورت موردی نیز کمک‌های لازم به سه هزار دانش‌آموز نیازمند هرمزگانی شناسایی شده در سطح استان، از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان توضیح داد: ۸۰ درصد از نیازهای تحصیلی این دانش‌آموزان نیازمند برعهده آموزش و پرورش و ۲۰ درصد برعهده کمیته امداد است.

هیچ دانش آموزی در استان امسال به خاطر فقر و نیازهای تحصیلی از تحصیل جانمانده است و کمیته امداد این آمادگی را دارد که با هماهنگی آموزش وپرورش هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند را فراهم کند. باسره اضافه کرد: امسال ۵۰ هزار بسته‌ تحصیلی و نوشت افزار به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان تهیه و توزیع شد.

وی یادآور شد: همچنین ۶۴۰ دانش‌آموز نخبه تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان است که توجه ویژه‌ای به این قشر داریم.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان بیان کرد: سال گذشته مردم، خیران و صنایع ۶۰ میلیارد ریال در قالب جشن عاطفه‌ها به دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش این نهاد کمک کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۲ برابر برسد.

وی تصریح کرد: البته هیچ دانش آموزی در استان امسال به خاطر فقر و نیازهای تحصیلی از تحصیل جانمانده است و کمیته امداد این آمادگی را دارد که با هماهنگی آموزش وپرورش هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند را فراهم کند.

به گفته وی: افراد خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای کمک به دانش آموزان به کد دستوری *۸۸۷۷*۰۷۶# و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ واریز کنند.

استان هرمزگان هم اکنون ۹۱ هزار خانوار برابر با ۲۴۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند.