تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در نماز جمعه تهران، پیام قدرت مردمی و نظامی ایران را به گوش جهانیان رساند و نشانه وحدت مردم ایران بود.

مجتبی زارعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره حضور باشکوه و پرشور مردم تهران در نماز جمعه تهران که به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: به نظرم نماز جمعه تهران که با حضور امام خامنه‌ای و خیل کثیری از مردم تهران برگزار شد، یوم الله و در حقیقت وعده صادق سه بود. چرا که قدرت مردمی جمهوری اسلامی را در مقابل یک پادگان نظامی به نام رژیم صهیونیستی که سیاستمداران و نظامیان آن معمولا در پناهگاه زندگی می‌کنند، به جهان نشان داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نماز جمعه روز گذشته تهران در حقیقت قیامی در تهران بود و آنقدر پرقدرت بود که نتیجه آن سفر بدون نگرانی وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت شد. یعنی این قیام سراسری تهران به رغم تهدیدهای رژیم خبیث صهیونیستی سبب آرامش به هیات ایرانی به رغم تهدیدهای رژیم صهیونیستی را منجر شد.

قدرت پایدار از آن ایران و قدرت ناپایدار برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است

نماینده مردم تهران در مجلس یادآورشد: حضور بدون استرس و دغدغه رئیس جمهور کشورمان برای سفر به قطر و دیدار با مقامات این کشور، این پیام روشن و راهبردی را در منطقه دارد که قدرت پایدار و مردمی از آن جمهوری اسلامی است و قدرت تصنعی و غیرپایدار از آن رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی و آمریکا است.

وی ادامه داد: تمام قدرت رژیم صهیونیستی و ایادی این رژیم به بمب اتمی است اما جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت نظامی و تجهیزات بالایی موشکی‌های هایپرسونیک و مافوق صوت، از قدرت عظیم مردمی برخوردار است که این قدرت بمب شکن است.

زارعی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زمان امت سازی در جهان اسلام فرا رسیده است، تصریح کرد: ایشان این موضوع را بر اساس تجربه بیان می‌کنند و آنچه در نماز جمعه روز گذشته تهران شکل گرفت، نظام امامت - امت بزرگ را در تهران خلق کرد و این نشان دهنده ثمره گفتمان رهبر معظم انقلاب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای هم قدرت نرم و هم سخت است، گفت: باید از این دو قدرت مراقبت کنیم که رهبر معظم انقلاب هم در خطبه عربی خود به مضامین بلندی در شان شهید سیدحسن نصرالله اشاره فرمودند و از تجربه روزهای سخت ایران گفتند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران به از دست دادن رئیس جمهور و نخست وزیر کشور در یک روز اشاره کردند. همچنین به تجربه از دست دادن شهید بهشتی و ۷۲ تن از شخصیت‌های کشور اشاره فرمودند تا بیان کنند که مصیبت از دست دادن شهید نصرالله هم سنگین است. اما جمهوری اسلامی ایران به فناوری اتکا به قدرت الهی متصل است که سبب می‌شود بسیار زود نیروهای اثرگذاری که از دست رفتند با نیروهای جدید و اثرگذارتر جایگزین شوند.

زارعی خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در خطبه دوم نماز جمعه به آیه (۲۹) سوره فتح اشاره فرمودند که در این آیه قرآن بیان می‌کند مومنان کسانی هستند که قدرت آنها رشد کرده و توانمند می‌شود و این موضوع تعجب دیگران و غیظ کفار را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شود باز انجام خواهد گرفت.