تهران- ایرنا- سازنده موسیقی فیلم‌های «آل» و «مزار شریف» گفت: سند ملی موسیقی گشاینده مسیری پربار برای هنر و اهالی موسیقی است و با اجرای آن هنرمندان بسیاری مشغول به کار می‌شوند.

بهزاد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه موسیقی به‌ویژه از سنین خردسالی و پس از آن به صورت حرفه‌ای در دوران نوجوانی و جوانی اظهار داشت: موسیقی کشورمان بعد از چهار دهه که گذشته، دارد به یک جایگاهی می‌رسد و نمی‌گویم رسیده است. اخیرا ارکستر سمفونیک، یک کنسرت خیلی خوبی گذاشته بود.

وی با اشاره به رونق برنامه‌های موسیقی و تدوین و ابلاغ سند موسیقی در دولت پیشین، این سند را گشاینده مسیری پربار برای اهالی موسیقی دانست و اضافه کرد: گروه‌های موسیقی سنتی هم کارهای خیلی خوبی دارند ارئه می‌دهند؛ با اجرای این سند طبیعتا موزیسین‌های بسیاری مشغول به کار می شوند.

برنده جایزه بهترین موسیقی مسابقه ورزش و آواز برای قطعه «پهلوان»از آکادمی ملی المپیک در سال ۱۳۸۷، آموزش را امری لازم در موسیقی دانست و گفت:نباید فراموش کنیم که مساله آموزش در موسیقی در کشور ما بسیار جدی است، پیشنهاد جدی من همیشه این بوده - چه در زمانی که در شورا بودم و چه الان- که به مساله آموزش نونهالان در موسیقی بیشتر بپردازند و آن را جدی‌تر بگیرند که در نوجوانی، جوانی و بزرگسالی، ارکسترهای قدرتمندتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این امر با دعوت از اساتیدی که در خارج از کشور هستند و یا اساتیدی که ایران هستند با گذراندن مسترکلاس‌ها می‌تواند به رشد موسیقی کشور کمک کند.

بهزاد عبدی در سال‌های ۸۸ و ۹۳ برای فیلم‌های «آل» و «مزار شریف» سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.