سبزوار- ایرنا - فرمانده انتظامی سبزوار اعلام کرد: آمار سرقت در این شهرستان در یک‌سال گذشته، یعنی از مهر پارسال تاکنون بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ اکبر محمدزاده روز شنبه به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی به خبرنگاران اظهار کرد: در همین بازه زمانی میزان کشف پرونده‌های سرقت و دستگیری سارقان در این شهرستان ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کشف سلاح و مهمات غیرمجاز در این شهرستان، بدون اشاره به آمار کشفیات، گفت: ۸۵ درصد از سلاح‌های غیرمجاز مکشوفه قبل از ارتکاب جرم، یعنی پیش‌دستانه صورت گرفته است که این خود سهم بسزایی در کاهش جرایم خشن در سطح شهرستان داشته است.

فرمانده انتظامی سبزوار افزود: در بحث مبارزه با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز افزون بر ۳۵۷ نفر دستگیر شده اند و ۳۸ پاتوق آنان توسط نیروی انتظامی شهرستان با هماهنگی مقام قضایی پلمب شده است.

سرهنگ اکبرزاده خاطرنشان کرد: در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر، که عامل اصلی ارتکاب جرایم محسوب می شوند، بیش از هزار و ۸۵۰ معتاد دستگیر و روانه کمپ اجباری (ماده ۱۶) شده اند که این در کاهش جرایم در سطح شهرستان تاثیرگذار بوده است.

وی بدون ذکر آماری، همچنین از سیر صعودی مبارزه با کالای قاچاق، اتباع بیگانه و کشفیات در این شهرستان خبر داد.

صدور بیش از ۱۱ هزار جلد گذرنامه در یک‌سال

فرمانده انتظامی سبزوار به صدور ۱۱ هزار و ۳۰۰ جلد گذرنامه در یک‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۲۵۰ جلد از این گذرنامه‌ها مربوط به زائران اربعین بوده که در مدت ۷۲ ساعت صادر شده است.

سرهنگ اکبرزاده شمار گواهینامه های صادر شده پلیس راهور شهرستان سبزوار، از مهر پارسال تاکنون را بیش از ۶ هزار و ۶۷۶ فقره عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی ۸۸ هزار و ۷۰۰ نفر در آزمون گواهینامه شرکت کرده اند.

وی شمار تعویض پلاک خودرو در این شهرستان را در مدت یاد شده ۲۶ هزار و ۷۶۰ دستگاه برشمرد.

امنیت مردم، خط قرمز پلیس است

فرمانده انتظامی سبزوار امنیت مردم را خط قرمز پلیس دانست و تاکید کرد: ما برای برقراری امنیت، با همکاری دستگاه قضایی، با مخلان نظم و امنیت جامعه، مقتدرانه، هوشمندانه و مدبرانه برخورد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در جمهوری اسلامی ایران، نیرویی مردمی است که پشتوانه همراهی مردم را دارد و برخاسته از بطن مردم و در کنار آنان است و همین همراهی و مشارکت مردم است که پلیس جمهوری اسلامی را الگو و متمایز از پلیس دیگر کشورها کرده است.

سرهنگ اکبرزاده تاکید کرد: نیروی انتطامی تامین نظم و امنیت مردم را سرمایه اصلی اجتماعی خود می داند و بر این باور که بدون مشارکت و همراهی مردم، ماموریت های پلیس نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.