قم- ایرنا- قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حضور پررنگ بازرسان و خودروهای این سازمان در بازار وجه پیشگیرانه از جرم دارد و باعث آرامش روانی مردم شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عباس ذاقلی" روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی قم، با بیان این‌که اقدامات سازمان برگرفته از فقه پویاست، افزود: تعزیرات حکومتی از دل قوه قضاییه خارج شد و بخشی از وظایف قوه به سازمان تعزیرات محول شد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم تحولات شگرف و اتفاقات خوبی در بهبود ساختار تعزیرات رخ داد؛ با تلاش شبانه‌روزی، سامانه تعزیرات به روز شد و گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: دسترسی‌های خوبی به منابع لازم داده شد و همچنان در حال گسترش است؛ از حیث بودجه نیز افزایش چشمگیر در حدود ۳۶۰ درصد بود، هرچند با توجه به حجم کار و انتظارات از سازمان، همچنان جوابگوی نیازها نیست.

ذاقلی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، سال گذشته بر اساس قانون بودجه درآمد سازمان تعزیرات از محل جرایم باید یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شد که بیش از سه برابر در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه از سطح بازار وصول شد.

وی با اشاره به مدیریت کلان سازمان و مدیریت‌های میانی در سه سال گذشته،‌ بیان کرد: شاخص‌های استانداردی برای مدیران اداری و حکومتی در سازمان تعزیرات تعریف شده که در انتصابات سازمانی مدنظر قرار می‌گیرد و در این زمینه بسیار سختگیرانه عمل می‌کنیم.

به گفته وی، سلامت نفس، تخصص و کاردانی، توانایی انجام ماموریت‌های سازمانی، خودشناسی و سابقه نیک، امانت‌داری، بصیرت، نرم‌خویی با همکاران و مردم در عین قاطعیت در مقابله با ظلم و فساد، از جمله شاخص‌هایی است که در انتصابات مدنظر می‌باشد.

قائم‌مقام رییس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: نتیجه اعمال همه این شاخص‌ها منجر به شایسته گزینی می‌شود که هدف از آن نیز خدمت بهتر، بیشتر و بی‌منت به مردم است.

وی با تاکید بر حضور پررنگ و رویت پذیر بازرسان تعزیرات حکومتی در بازار، گفت: در آموزه‌های جرم‌شناسی یکی از راه‌های پیشگیری، پیشگیری وضعی است؛ حضور خودرو و بازرسان تعزیرات حکومتی در بازار وجه پیشگیرانه از جرم و مایه آرامش روانی مردم است.

وی با تاکید بر این‌که تعزیرات قانونا وظیفه‌ای برای حضور در بازار ندارد، افزود: به دلیل برخی نارسایی‌ها، گشت‌های مشترک تعزیرات با سازمان‌های دیگر به‌ویژه در مناسبت‌های مختلف در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ذاقلی اضافه کرد: همکاران تعزیرات حکومتی آمادگی دارند مثل گذشته مساله‌ای که از سوی ضابطین کشف می‌شود را قاطعانه رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: مدیرکل جدید قم سال‌ها مدیریت استان‌های مختلف را بر عهده داشتند و در شعب مختلف تعزیرات کار کرده‌اند.

وی گفت: از نظر قانونی ظرفیت خوبی در تعزیرات است تا مسائل مختلف استان را پیگیری کرد و شاهد خدمت بیشتر به مردم قم باشیم.

در این آیین که با حضور مسوولان استانی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری و رییس شورای قضایی استان برگزار شد، تقی حسام، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان قم تکریم و رضا حدادپور به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم معارفه شد.