بندرعباس - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هیچ مدرسه‌ای در این استان با اجرای راهبردهای مؤثر پروژه مهر و راهبری دقیق نیروی انسانی، بدون معلم نیست و حتی در هفت مدرسه ابتدایی تک دانش‌آموزی هرمزگان نیز تعلیم و تربیت، از مهرماه بدون وقفه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حوریه حاجی‌زاده روز شنبه در نشست حوزه ابتدایی شهرستان حاجی‌آباد افزود: با وجود همه مشکلات ناشی از کمبود معلم به میزان مورد نیاز، آموزش و پرورش هرمزگان با تدبیر و استفاده از همه ظرفیت‌ها موفق به تامین معلم برای ۲۶۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی و پوشش ۱۰۰ درصدی همه کلاس های درس شده است.

یک معلم برای یک دانش آموز

وی ادامه داد: هیچ کلاس درسی در دوره ابتدایی که سنگ بنای نظام تعلیم و تربیت است، خالی از معلم نیست و حتی در مناطق سخت گذر هرمزگان ، برای یک دانش آموز در یک کلاس درس نیز معلم تامین شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد: تامین معلم به عنوان اولویت نخست پروژه مهر در استان هرمزگان به درستی مدیریت شد و همه مشکلات و سختی ها را به جان خریدیم تا کلاس درسی بدون معلم نماند.

حاجی زاده یادآور شد: تامین معلم در استان دور از مرکز و مرزی هرمزگان که پراکندگی طول آن به بیش از ۹۰۰ کیلومتر می رسد و دارای مناطق محروم و سخت‌گذر بوده و تراکم جمعیت در بسیاری از مناطق آن با استانداردها فاصله زیادی دارد، با مشکلات متعددی روبرو است اما با همدلی و مجاهدت همه عوامل دست اندرکار، هیچ کلاس درسی در دوره ابتدایی خالی از معلم نماند که در این میان نقش جوامع محلی و نهاد خانواده را نباید نادیده گرفت.

رتبه نخست پوشش تحصیلی

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و محدودیت ها علاوه بر مدیریت منابع انسانی، هرمزگان در تحقق اهداف آموزشی نیز کارنامه درخشانی دارد که می توان به رتبه نخست ثبت نام و پوشش تحصیلی کشور در مهرماه امسال اشاره کرد.

این مقام مسوول یادآور شد: در اجرای پروژه مهر موضوع بسیار مهم پوشش تحصیلی به منظور توسعه عدالت آموزشی در اولویت برنامه ها قرار گرفت و همه ظرفیت ها به کار گرفته شد که نتیجه آن تحقق ۹۹.۱۴ درصدی این شاخص مهم است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اضافه کرد: هرمزگان در تحقق اهداف همه اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین نیز موفق عمل کرده است که در کنار سایر دوره ها و بخش ها، در دوره ابتدایی در همه ماموریت های محوله، در شمار استان های برتر کشور است.

حاجی زاده همچنین گفت: آموزش و پرورش هرمزگان به منظور تحقق کیفیت، بهره‌وری نیروی انسانی را به عنوان یک اصل مهم، سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده و به تازگی در جشنواره ملی الگوهای یاددهی - یادگیری که با نام "الف-تا" شناخته می‌شود، سه آموزگار هرمزگانی موفق به کسب رتبه‌های برتر در دروس ریاضی، هنر و فارسی شدند.