کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ماهانه متوسط ورودی پرونده‌ها به شعب حقوقی استان بیش از ۲۵۰ فقره و نگران کننده است، گفت: انتظار می‌رود با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در سراسر استان، از حجم ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های حقوقی کاسته شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در بازدید از شعب محاکم حقوقی و قضایی شهر کرمان تصریح کرد: ۱۹ شعبه حقوقی در مرکز استان دایر هستند و موجودی برخی از شعب حقوقی بالاست و لازم است پرونده های مسن و کثیرالشاکی در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

وی بر ضرورت ارتقا تجهیزات و زیرساخت های لازم اداری در شعب تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه دستگاه قضایی است و حفظ جایگاه و تکریم و اهمیت به منابع انسانی مورد تاکید ریاست معزز قوه قضاییه و در دستور کار مسئولان قضایی قرار دارد.

رییس کل دادگستری کل استان کرمان افزود : حسن خلق و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی در اولویت کار قرار دارد.

وصول ۱۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی کرمان با پیگیری دستگاه قضایی

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: متعاقب برگزاری نشست تخصصی پیگری وصول مطالبات بیمه ای مراکز درمانی خصوصی و دولتی در کرمان، بخشی از مطالبات توسط بیمه ها پرداخت شد.

سید مهدی قویدل بیان کرد: پرداخت بدهی معوق بیمه ها با ارجاع رییس کل دادگستری استان کرمان در دستور کار این معاونت قرار گرفت و با تشکیل جلسات تخصصی به موضوع پرداخته شد.

وی افزود: برابر گزارش و اعلام اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در این مدت ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان های خصوصی و بیش از ۳۰۰ میلیارد از مطالبات داروخانه ها و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد از مطالبات بیمارستان های دولتی در هفته جاری وصول و پرداخت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: پیگیری های لازم تا تسویه کامل این معوقات ادامه خواهد داشت و در راستای پیشگیری از نارضایتی عمومی و تشکیل پرونده در دادگستری استان این جلسات پیشگیرانه مستمر خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می رود تمام نهادها، ارگان ها و مراجع مسئول در اجرای تعهدات، وظایف و مسئولیت های خود برابر قانون اقدام نماید و دستگاه های دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی که به سازمان های بیمه ای بدهکار هستند نیز باید در اسرع وقت به تعهدات خود عمل کنند تا چالش ها و موانع درمانی استان به حداقل ممکن برسد.