خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات و تکمیل محورهای ارتباطی این شهرستان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، محمد بیات روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خمین افزود: اعتبار تخصیص یافته از سوی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری برای تحقق این موضوع صفر است.

وی ادامه داد: پرداخت سود به ۱۱ هزار و ۳۰۰ سهامدار شرکت توسعه و عمران خمین در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طولانی شدن زمان تحویل نهضت ملی مسکن در این شهرستان قابل پذیرش نیست و متقاضیان باید نسبت به زمان دقیق تکمیل واحدمسکونی خود آگاه شوند.

بیات اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال قیر برای چهار راه ارتباطی شهرستان خمین تخصیص یافته است.

نماینده مردم خمین با قدردانی از دلاورمردان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی برای اجرای عملیات غرورآفرین «وعده صادق۲» و هدف قرار دادن مواضع نظامی و امنیتی رژیم غاصب اسرائیل، گفت: با اجرای این عملیات، اقتدار و خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران برای همه و به ویژه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اثبات شد.

فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره به پایان زمان ماموریت خود در این شهرستان، گفت: تغییر مدیریت و آغاز دوران گذر در فرمانداری خمین نباید خللی در رسیدگی به کار شهروندان ایجاد کند.

حمید کمانکش افزود: تا انتخاب سرپرست برای فرمانداری خمین از سوی وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی باید تعامل کامل و خوبی با معاونت‌های فرمانداری شهرستان داشته باشند.

وی ادامه داد: مصلحت مردم، حفظ جایگاه فرمانداری، تعامل بین قوا، کیفی بخشی به جلسات، رسیدگی به امور مردم و رعایت سلسله مراتب اداری، مسائل مورد تاکید در مدت حضور در فرمانداری خمین بود.

فرماندار خمین ادامه داد: راهنمایی نادرست ارباب رجوع یکی از آسیب‌های مهم در دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که مسئولان باید رضایت مردم را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق ۲ ذلت و خواری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند.

حجت‌الاسلام سیدقاسم میرصادقی افزود: تحلیل این عملیات غرورآفرین، نحوه اجرا و دستاوردهای آن را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که در جنگ برای غلبه تلاش می‌کرد، امروز برای حفظ موجودیت خود تلاش می‌کند.

رییس دادگستری خمین هم در ادامه این نشست گفت: باید همه تلاش‌ها برای حل مشکلات شهروندان در ادارات به کار گرفته شود و راهکارهای فرایند امور اداری برای ارباب رجوع تشریح شود.

محمد شاکرمی با انتقاد از تصادفات درون شهری، بیان کرد: عامل بسیاری از این حوادث چاله‌های موجود در معابر است که باید تا قبل از آغاز بارش‌ها این عامل رفع شود.

وی افزود: مراکز دانشگاهی و فرهنگی جهاد تبیین درباره شرایط منطقه و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را در دستور کار ویژه قرار دهند.

رییس دادگستری خمین، دانش‌آموزان و دانشجویان را پیاده نظام جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: جامعه باید به مسلح به سلاح علم و آگاهی شود.

خمین یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوبی‌ترین قسمت این استان و در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده است.