تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲

گرگان- ایرنا- مردم استان گلستان پلیس را ناجی امنیت جامعه می‌دانند و معتقدند: خدمت بی‌منت، تلاش خستگی‌ناپذیر و ایثار بی‌وقفه جان برکفان انتظامی برای تامین سلامت و امنیت جامعه ستودنی است و همیشه قدردان زحمات آنان هستند.

به گزارش ایرنا، برای حفاظت از وطن و هم‌وطن سر از پا نمی‌شناسند، خالصانه و بی‌ریا پای کار هستند تا امنیت و آرامش را به جامعه هدیه کنند. از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کشور گرفته تا آن دورترها و کنار مرزها چشمان پلیس برای حفظ حریم وطن و تامین امنیت مردم شبانه‌روز بازِ باز است.

امنیت و آرامش کشور را مدیون کسانی هستیم که بی‌ادعا و بی‌منت برای تامین امنیت کشور تلاش می‌کنند، شهادت را در فهرست آرزوهایشان نوشتند و جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا در صورت نیاز، آن را فدای آسودگی خاطر مردم کنند و چه بسیار شهدای فراجا که از قفس زندگی کوچ کردند و خون‌ پاک آنها بر خاک مقدس ایران جاری شد تا کانون خانواده‌ها گرم بماند.

نقاط مختلف کشور از مرز گرفته تا شهر و روستا و جاده زیر چتر انتظامی است و سایه عوامل انتظامی بر سر ما موجب شده خود و فرزندانمان، با آرامش خاطر از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر جابه‌جا شویم بدون آنکه ترسی از ناامنی در وجودمان رسوخ کند.

رهبر معظم انقلاب همواره نیروی انتظامی را مظهر امنیت و اقتدار ملی می‌دانند و این مساله باعث شده به ویژه در سال‌های اخیر ضدانقلاب خارج‌نشین برای تخریب عوامل انتظامی و کمرنگ کردن همراهی مردم با انتظامی برنامه‌ریزی جدی داشته باشند گرچه مردم ایران با هوشمندی و بصیرت خود اجازه ندادند بین پلیس و آنان فاصله‌ای ایجاد شود.

فرا رسیدن هفته فراجا بهانه‌ای شد تا در جمع برخی از مردم گلستان حاضر شویم و نظر آنها را در مورد سبزپوشان انتظامی جویا شویم.

یکی از شهروندان گلستانی در این باره به ایرنا گفت: متولد سال ۱۳۳۶ هستم، با نگاه کردن به پلیس چیزی جز امنیت و آرامش در ذهنم تداعی نمی‌شود.

وی ادامه داد: ۴۴ سال پیش و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها ذهنیت ما از پلیس ترس و خفقان بود اما پس از پیروزی انقلاب، پلیس همواره یاور، فداکار و ضامن امنیت مردم بوده است.

این شهروند گلستانی گفت: در دوران جوانی در بازار تهران کار می‌کردم، یکی از روزها که تازه از کارم تعطیل شده بودم و با خستگی فراوان کنار خیابان منتظر تاکسی بودم پلیس رژیم پهلوی جلویم را گرفت و از من پرسید امروز چقدر درآمد داشتی؟ من گفتم ۱۰ تومان که بلافاصله گفت باید پنج تومان به من بدهی تا آزاد شوی! آن روز نصف درآمدم را به آن مامور دادم تا مرا آزاد کرد.

وی تاکید کرد: عملکرد پلیس جمهوری اسلامی به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

شهروند گلستانی بیان کرد: مردم ایران با مشاهده پلیس آرامش می‌گیرند و این بالاترین مزیت و لطف پلیس در جامعه ما است.

بانویی دیگر که یک فرزند دختر ۱۸ ساله و یک پسر ۹ ساله دارد با قدردانی از زحمات و تلاش پلیس برای تامین امنیت جامعه گفت: اگر پلیس نبود امنیت هم وجود نداشت، امروز اگر می‌توانم دختر نوجوانم را با خیال راحت و تنها به بیرون از خانه بفرستم به خاطر وجود پلیس و زحمات آنان برای تامین نظم و امنیت است.

یک راننده تاکسی نیز با بیان اینکه زحمات پلیس برای تامین نظم و امنیت غیرقابل انکار و ستودنی است، توضیح داد: ماموران انتظامی در هر شرایطی اعم از سرما و گرما و زیر باران یا آفتاب داغ به مردم خدمت می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند که قدردان زحمات آنان هستیم.

یک شهروند گرگانی نیز با تبریک هفته فراجا بیان کرد: پلیس یکی از نیازهای اصلی جامعه است، نظام و انضباط لازمه هر جامعه‌ای است و در نبود پلیس، جامعه دچار هرج و مرج می‌شود.

علیرضا صالح‌پور ادامه داد: وجود پلیس در جامعه امری ضروری است، حتی یک چهار راه برای دوری از بی‌نظمی و آشفتگی بدون چراغ راهنما و دوربین، کارایی خود را از دست می‌دهد لذا فعالیت ماموران انتظامی در جامعه بسیار مهم است.

یکی از کسبه‌های گرگانی نیز با اشاره به اهمیت وجود پلیس در جامعه توضیح داد: اگر نیروی انتظامی نباشد آرامش و آسایش از جامعه سلب می‌شود، کار من فروش لباس است یکی از شب‌ها تعدادی از اراذل و اوباش پس از حمله به من، قصد سرقت اجناسم را داشتند که با ورود به موقع ماموران انتظامی قائله ختم به خیر شد و سارقان نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز هفته انتظامی از ۱۳ مهر ماه جاری اظهار کرد: شعار امسال هفته فراجا «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» است که این ۲، مولفه‌های اصلی برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند.

سردار محمد سعید فاضل دادگر ادامه داد: پلیس هوشمند در فرایندهای کاری و ماموریت‌ها و استفاده از تجهیزات به‌روز و به‌کارگیری نیروها هوشمندانه برخورد می‌کند.

وی گفت: هفته فراجا یادآور دلاورمردی‌ها و رشادت‌ها رزمندگان نیروی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس است که هشت هزار شهید انتظامی در دوران جنگ تحمیلی تقدیم نظام و انقلاب اسلامی شده است، همچنین شهادت پنج هزار و ۵۰۰ نفر از ماموران انتظامی پس از دوران دفاع مقدس نیز گواه خدمتگزاری بی‌منت پلیس به مردم است.

به گفته فرمانده انتظامی گلستان؛ رویکرد امسال انتظامی گلستان در هفته فراجا، اجرای برنامه‌های مختلف با رویکرد فرهنگی و اجتماعی است.

دادگر، امنیت را زیربنای همه فعالیت‌ها برشمرد و تاکید کرد: بدون امنیت هیچ توسعه و پیشرفتی رخ نمی‌دهد، جان برکفان ولایت در مجموعه انتظامی شبانه‌روز و بدون هیچ چشم‌داشتی برای دفاع از نظم و امنیت تلاش می‌کنند و در این راه تا آخرین نفس ایستاده‌اند که شهدای گرانقدر پلیس گواه این مساله هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه هجمه‌های دشمنان علیه پلیس، هدف کارکنان خدوم انتظامی رضایتمندی مردم و تامین آرامش و امنیت جامعه است، یادآور شد: پلیس همواره آماده خدمت‌رسانی به شهروندان قانونمدار بوده و مردم نیز می‌توانند با همکاری خوب خود موجب ارتقای امنیت جامعه شوند.