سبزوار- ایرنا - معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲ ماموریت تخصصی جدید برای دانشگاه حکیم سبزواری تعریف و ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در روز شنبه، معاون پژوهشی وزیر علوم در نامه‌ای به رییس این دانشگاه «تاب‌آوری فرهنگی هویت‌محور با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی و مشاهیر منطقه» و نیز «توسعه زنجیره ارزش ماشین‌های الکتریکی توان بالا» را به عنوان ماموریت های جدید دانشگاه سبزوار ابلاغ کرد.

پیمان صالحی در این ابلاغیه، تعریف ماموریت‌های مزبور را در راستای منویات رهبری و بر اساس ماده ۵ سند آمایش سرزمین، مبنی بر ضرورت ماموریت‌گرایی و تمرکز دانشگاه‌ها بر مسائل و نیازهای اساسی کشور، به استناد به نامه استانداری خراسان رضوی عنوان کرده است.  

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضروری دانسته است که دانشگاه حکیم سبزواری از تمام ظرفیت و امکانات خود برای اجرای این ماموریت ها بهره گرفته و همکاری بلندمدت و اثربخشی بر اساس آن صورت داده و با برنامه‌ریزی دقیق و جامع، گزارش‌های مستمری از فعالیت  ها و نتایج حاصله را به این معاونت ارائه کند.  

با ابلاغ ماموریت‌های جدید، شمار ماموریت های تخصصی دانشگاه حکیم سبزواری به سه مورد رسیده است.

خردادماه امسال نیز دانشگاه حکیم سبزواری با ابلاغ رسمی معاونت پژوهشی وزارت علوم، نسبت به «بازآفرینی شهری به منظور احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» مامور شده بود.

۱۰ دانشگاه کشور دارای ماموریت ملی و ۱۷ دانشگاه دارای حدود ۳۰ ماموریت استانی در حوزه های مختلف هستند که دانشگاه حکیم سبزواری، از معدود دانشگاه‌های دارای ماموریت تخصصی ابلاغ شده در استان خراسان رضوی است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.