رشت - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری ۱۲۵ حفار غیرمجاز در ۶ ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد حجتی روز شنبه اظهار کرد: حفظ حقوق عامه، خدمت رسانی و توزیع عادلانه ثروت ملی مستلزم نگهداری صحیح و صیانت آن در تمامی عرصه هاست.

وی در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی در ۶ ماهه نخست امسال ضمن اشاره به کشف ۲۵ مورد حفاری غیر مجاز، گفت: در این راستا تعداد ۵۲ عدد اموال تاریخی اصل و تعداد ۴۶ عدد دستگاه فلزیاب کشف شده است.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی گیلان در ادامه بیان کرد: همچنین در این راستا، ۱۲۵ نفر حفار غیرمجاز دستگیر و ۶۹ فقره پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در رشت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری کلاهبرداری با شیوه و شگرد رسید جعلی در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری تحت عنوان رسید ساز جعلی از طریق سایت دیوار و خرید خودرو به پلیس آگاهی استان، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات پلیسی نسبت به جمع‌آوری ادله و مستندات لازم اقدام کردند، افزود: متهم سابقه‌دار این پرونده‌ شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی در شهرستان رشت دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: این فرد در بازجویی‌های صورت گرفته پس از مواجهه با مدارک، شواهد و مستندات به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از رسید جعلی از طریق سایت دیوار و خرید خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ حدادی در ادامه خاطرنشان کرد: کلاهبردار ۳۳ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.