سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال برای گازرسانی به ۳۰ واحد صنعتی در استان برنامه‌ریزی و تاکنون ۱۷ واحد به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

به گزارش ایرنا، احمد فعله گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: برای گازرسانی به ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی در سال جاری ۲۷ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۷۱ واحد تولیدی مصوبه شورای اقتصاد به شبکه گاز متصل شده است، ادامه داد: با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع، سالانه در مصرف ۵۲ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: برای گازرسانی به این تعداد واحد تولیدی و صنعتی ۶۳۵ کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است و برای ۱۷ واحد صنعتی سال جاری نیز ۵ کیلومتر شبکه گذاری شد.

وی اضافه کرد: تعداد واحدهای باقیمانده فاقد گاز کم و اغلب تازه تاسیس و یا فاصله آنها از شبکه گاز دور است؛ ضمن اینکه مصرف گاز آنها اندک (مانند برخی واحدهای دامداری سنتی) و توجیه اقتصادی ندارد.

فعله گری گفت: این شرکت تلاش خود را بکار می‌گیرد تا کار گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی به صورت رایگان و بدون هزینه برای مالک انجام شود.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

در حال حاضر هزار و ۶۵۰ روستای کردستان از گاز طبیعی برخوردار است و روستای دارای سکنه بدون گاز در استان وجود ندارد.