تهران- ایرنا- رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه ایمن پایین خودروها عامل بیش از ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت است افزود: نصب فناوری‌های هوشمند در خودروها می‌تواند نقشی کلیدی در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشد.

به گزارش ایرنا از پلیس، سید تیمور حسینی روز یکشنبه با اشاره به شعار هفته پلیس با عنوان «پلیس هوشمند، مردم قانونمدار» به موضوع هوشمندسازی در پلیس راهور اشاره کرد و گفت: پلیس راهور در مسیر هوشمندسازی گام‌های بزرگی برداشته است. این اقدامات در کاهش تصادفات، بهبود ایمنی جاده‌ها و افزایش نظم ترافیکی تأثیر بسزایی داشته است؛ با استفاده از فناوری‌های نوین، پلیس راهور توانسته است به شکل کارآمدتر و دقیق‌تر به مردم خدمت‌رسانی کند.

وی هوشمندسازی را از مهم ترین دستور کار پلیس برای کاهش تخلفات به خصوص تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و افزود: یکی از دستاوردهای مهم ما، نصب دوربین‌های نظارتی هوشمند و خودروهای پلاک‌خوان است که به‌ صورت ۲۴ ساعته تردد خودروها را رصد می‌کنند. این سیستم‌ها با شناسایی تخلفات مانند سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز، به مدیریت بهتر ترافیک و کاهش زمان واکنش پلیس در هنگام بروز حوادث کمک می‌کنند.

رئیس پلیس راهور روند کاهشی تلفات انسانی در تصادفات و همچنین تخلقات را نتیجه هوشمندی پلیس عنوان کرد و با اشاره به تجهیز دست افزارهای هوشمند گفت: ماموران ما به دست‌افزارهای هوشمند مجهز شده‌اند که با کمک این دستگاه‌ها، امکان ثبت تخلفات، صدور کروکی‌های دیجیتال و ارسال اطلاعات حوادث به بیمه فراهم شده است. این فناوری‌ها سرعت ارائه خدمات را افزایش داده و باعث شده تا شهروندان در زمان کوتاه‌تری به حقوق خود دست یابند.

سردار حسینی هوشمندسازی ناوگان‌های مسافری را از دیگر اقدامات راهور دانست و افزود: هوشمندسازی صورت‌وضعیت ناوگان‌های مسافری نیز در دست اجراست؛ این سیستم‌ها به ما کمک می‌کنند تا به‌صورت لحظه‌ای و دقیق وضعیت ناوگان‌های مسافری را رصد و از تخلفات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: پلیس راهور با ایجاد سامانه‌های آنلاین برای پرداخت خلافی و خدمات شماره‌گذاری، فرآیندها را ساده‌تر کرده است. شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری، به سرعت این خدمات را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور به موضوع ایمنی وسایل نقلیه و کاهش تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد از تصادفات منجر به فوت، به دلیل ایمن نبودن وسایل نقلیه داخلی است. بنابراین باور داریم تجهیز سامانه‌های هوشمند در وسائل نقلیه میتواند در کاهش تلفات و تصادف موثر باشد.

سردار حسینی در پایان تاکید کرد: پلیس راهور فراجا با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته و توسعه زیرساخت‌های دیجیتال، تلاش می‌کند خدمات خود را ارتقا دهد. افزایش تجهیزات هوشمند و ارائه خدمات بیشتر به صورت آنلاین از جمله برنامه‌های آتی ما است تا نظم ترافیکی بهبود یابد و رضایت عمومی افزایش پیدا کند.