اردبیل - ایرنا - بخشدار مرکزی انگوت از آغاز برداشت انار در سطح ۵۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد امسال ۳۵۰ تن از این میوه استحصال شود.

بهنام کریمی قره خانبیگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باغات انار شهرستان انگوت اغلب در پایین دست سد عمارت و در حوزه روستاهای هزان، شورستان و دره رود واقع شده است و برداشت محصول از انارستان‌های این منطقه از اول مهر شروع و به طول معمول تا پایان مهر ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه باغداران انگوت از ده‌ها سال قبل به طور سنتی در مناطق یاد شده به حفظ باغات انار مشغول هستند، گفت: در این منطقه به طور تقریبی از هر اصله درخت انار به تناسب شرایط آب و هوایی ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم انار استحصال می‌شود.

بخشدار مرکزی انگوت ادامه داد: با توجه به وضعیت بارندگی بهره برداران امسال از بهره وری باغات در سال جاری ابراز رضایت می‌کنند و انواع انار ترش، شیرین و محلی به صورت طبیعی و کاملا ارگانیک در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان انگوت در ۱۱۰ کیلومتری شمال اردبیل واقع شده و از مناطق مهم و مستعد کشت دیم در کشور و استان اردبیل است و علاوه بر باغات انار، همه ساله بیشتر اراضی این شهرستان به صورت دیم به کشت گندم، جو، عدس و سایر بذور اختصاص می‌یابد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد اما با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.