ایلام - ایرنا- رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایجاد نهضت و خیزش جدید علمی توسط نخبگان، گفت: این موضوع رسالت بزرگ و مهم نخبگان امروز جامعه برای دستیابی به قله‌های پرافتخار علم و دانش است.

"محمد ایدی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود شرایط حساس منطقه، بر برگزاری و دیدار با نخبگان تاکید داشتند و این دیدار به تاخیر نیفتاد که نشان دهنده اهمیت و جایگاه نخبگان و تاکید معظم له در راستای تولید علم و دانش در کشور است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان کشور، بر توجه به واقعیت نخبگی در کشور، حفظ و تکثیر نخبگان و وظایف و مسئولیت‌های نخبگان تاکید داشتند و امروز بایستی تمامی مسئولان و همچنین نخبگان با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، تاکید ایشان را چراغ راه و مسیر خود قرار دهند تا کشور به جایگاه رفیع و قله‌های پرافتخار علمی و اقتصادی برسد.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات سریع علم در دنیا، افزود: رهبر معظم انقلاب، نخبگان را به جهاد برای خیزش علمی فراخواندند و تأکید کردند کشور به خیزش و نهضت جدید علمی نیاز دارد که این، وظیفه نخبگان است البته مراکز علمی و پژوهشی هم در این زمینه مسئول هستند اما عامل اصلی فرد نخبه است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور نیز به نخبگان توصیه کردند که قرار نیست کسی دیگر برای مشکلات مملکت راه چاره بیابد، این کشور برای شماست و باید برای حل مسائل آن چاره‌اندیشی کنید و از نخبگان خواست بمانند، تلاش کنند و سربلندی آن را به رخ دنیا بکشند.

ایدی ضمن تاکید بر حل مشکل اشتغال جوانان به ویژه نخبگان و مستعدان کشور، افزود: بنیاد ملی نخبگان در راستای مصوبه هیأت وزیران در خصوص جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی و با هدف استفاده از ظرفیت نخبگانی به‌منظور حل مسائل اصلی کشور، طرح شناسایی و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به تنوع برنامه‌ها و طرح‌های بنیاد نخبگان، خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان به منظور شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری وپشتیبانی از آنان، برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاهی و حوزوی، اعضای هیئت علمی، سرآمدان ادبی و هنری، قرآنی و همچنین مخترعان و مبتکران دارد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۱ مهرماه سال جاری در دیدار صدها نفر از نخبگان علمی، نفرات برتر المپیادها و آزمون‌ ورودی دانشگاه‌ها، با تأکید بر لزوم استفاده حدأکثری از نخبگان در بخش‌های مختلف و لزوم ایجاد زمینه برای اثرگذاری نخبگان در مسائل کشور، گفتند: امروز مهمترین وظیفه و جهاد نخبگان، ایجاد یک نهضت و خیزش جدید علمی است.