اراک - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: ۱۹۵ پابند الکترونیکی در سال جاری برای زندانیان استان صادر شد که از این تعداد ۱۶۹ زندانی دوران محکومیت خود را با پابند می‌گذرانند.

«علی اسلام‌خواه» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پنج درصد از مجموع این زندانیان، زن هستند که با نصب پابند در کنار خانواده دوران محکومیت خود را در استان مرکزی طی می‌کنند.

وی اظهار کرد: زندانیانی مشمول پابند الکترونیکی می‌شوند، که جرایم کم خطر، فاقد شاکی خصوصی و جرایم غیرعمد مرتکب شده‌اند و می‌توانند دوران محکومیت خود را خارج از فضای ندامتگاه سپری کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: اجرای طرح هوشمند پابند الکترونیکی موجب سلب تحرک مجرمان و کنترل آنان باعث کاهش وقوع جرم می‌شود.

اسلام‌خواه تلاش برای توسعه بهره‌مندی زندانیان از پابندهای الکترونیکی را یکی از برنامه‌های مهم و محوری دادگستری استان مرکزی در راستای طرح تحول قوه قضاییه اعلام کرد.

وی افزود: هرگونه صدور حکم مبنی بر استفاده از پابند الکترونیکی محدود به آرای قضات است که محدوده فیزیکی بهره‌مندی زندانی از آن را نیز فقط قاضی پرونده تعیین و مشخص می‌کند.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.