زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: راه‌اندازی مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی یکی از نیازهای مهم جامعه ایثارگری استان زنجان است که باید برای تحقق آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ عباس برزگر روز یکشنبه در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان از مجموعه توانبخشی ایثار زنجان با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند در خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه هدف موثر واقع شود، افزود: مجموعه توانبخشی ایثارگران استان در زمینی به مساحت ۲.۷ هکتار و با زیربنای بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع شامل سه فاز ورزشی، فرهنگی و توانبخشی است.

وی یادآور شد:‌ فاز ورزشی این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است و مورد استفاده جامعه ایثارگری قرار دارد ولی به دلیل بالا بودن هزینه‌های استخر و سالن چند منظوره به جهت تامین بخش عمده‌ای از هزینه‌ها مطابق ضوابط ابلاغی دفتر مرکزی به صورت خودگردان از طریق مزایده به بهره بردار واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به مشکلات این طرح، افزود: زمین مجموعه در حال حاضر دارای معارض بوده و پیگیری‌ها و جلسات مختلف از طریق مراجع استانی، شورای اسلامی و شهرداری شهر زنجان، بازرسی و اداره کل راه و شهرسازی استان برای رفع مشکل سند اقدام شده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار لازم برای تکمیل این مجموعه و رفع مشکل معارض بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه ایثارگری تلاش کنیم.

سید جمال موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان مشکلات حقوقی این پروژه و تامین اعتبار آن قرار گرفت و در خصوص پیگیری تامین اعتبار برای تکمیل آن و مطرح کردن این موضوع در فراکسیون ایثارگران مجلس دوازدهم شورای اسلامی قول مساعد داد.

وی همچنین در خصوص همکاری با بنیاد شهید در راستای تکمیل مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار زنجان اعلام همکاری کرد.

استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید،۵۷۰ آزاده سرافراز و ۶ هزار و ۷۰۰ جانباز دارد.