اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: بیش از سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان با هدف توسعه فضای سبز و حمل‌ و نقل عمومی توزیع شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، محمدمهدی فردوسی روز یکشنبه افزود: عمده این عوارض مربوط به شرکت ذوب‌آهن است و قریب به سه هزار میلیارد ریال میان ۸۰ شهرداری و ۶۰۰ میلیارد ریال میان دهیاری‌های استان در سال‌جاری توزیع شده است.

وی ادامه داد: کارگروه استانی ارزش افزوده و آلایندگی به‌صورت مستمر با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و حضور مدیران کل مربوطه از جمله دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، رییس حفاظت محیط زیست و نمایندگان شهرداران استان برگزار می‌شود.

فردوسی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در این کارگروه به صورت مستمر پیگیری می‌شود، پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است که پس از وقفه چند دوره با پیگیری استاندار و کارگروه استانی عوارض ارزش افزوده و آلایندگی توزیع شد.

وی تاکید کرد: پیگیری مستمر برای پرداخت عوارض آلایندگی فولاد مبارکه و پالایشگاه ادامه خواهد داشت زیرا این عوارض در حوزه توسعه فضای سبز و حمل‌ و نقل عمومی با نظارت استانداری و سازمان حفاظت محیط زیست هزینه خواهد شد.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۲۹ شهرستان، ۵۶ بخش، ۱۱۴ شهر، ۱۳۳ دهستان و حدود یک‌هزار روستاست.

بسیاری از شهرهای بزرگ و صنعتی این استان در طول سال با معضل آلودگی هوا مواجه هستند.