اصفهان- ایرنا- تهیه‌کننده فیلم «رویای پفکی» گفت: پیام ظاهری فیلم این است که صنایع غذایی باید کیفیت تنقلاتی مثل چیپس و پفک را که برای کودکان تولید می‌کنند، ارتقا دهند، اما پیام زیرپوستی اش این است که کودکان و نوجوانان ما باید با دقت پیرامون‌شان را دیده و مشکلات را رصد و بهترین راه حل را ارائه کنند.

صدیقه صحت در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به اصفهان، درباره فیلم رویای پفکی ساخته مهدی رجبی و لیلا مجتهدی‌راد که به تهیه کنندگی او در بخش ملی جشنواره۳۶ فیلم کودک شرکت کرده است اظهار داشت: پیام فیلم در ظاهر این است که صنایع غذایی باید کیفیت تنقلاتی را که برای کودکان تولید می‌کنند، ارتقا دهند. اما پیام زیرپوستی این فیلم این است که کودکان و نوجوانان ما باید با دقت پیرامون‌شان را ببینند و مشکلات را رصد کنند و بهترین راه حل را ارائه دهند.

وی افزود: در این فیلم آدمی درباره بیمار شدن بچه‌ها تحقیق می‌کند. ما دوست داریم صنایع غذایی حامی این فیلم شوند و بگویند «ما می‌خواهیم محصول‌مان را اصلاح کنیم».

صحت به یکی از فیلم‌های قدیمی‌ به تهیه‌کنندگی خودش و کارگردانی همسرش (قاسم جعفری) اشاره کرد و توضیح داد: زمانی که فیلم «دختران» را ساختیم، آسیب‌های اجتماعی را نشان دادیم. شهردار وقت تهران (محمد باقر قالیباف) پس از اکران گفت «اجازه دهید من حامی فیلم شوم». ما این کار را کردیم. الان هم استقبال می‌کنیم و دوست داریم کارخانه‌های سازنده مواد غذایی جلو بیایند و حمایت کنند.

وی ادامه داد: ما دوست داریم بچه‌ها پفک خوب بخورند و جنس دم دستی که منجر به بیماری می‌شود را نخورند. بخشی از بیماری‌های کشور از دوران کودکی شروع شده است. ما باید در نطفه این مشکلات را حل کنیم.

به گزارش ایرنا، فیلم «رویای پفکی» به تهیه کنندگی صدیقه صحت، امسال در سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد. این فیلم برگی تازه در این سینماست و به ضرورت ارتقای کیفیت تولیدات غذایی و تنقلات کودک و نوجوان می‌پردازد. فیلمی که در اجرا با انیمشین و یک فضای فانتزی جذاب تلفیق شده است.

در داستان «رویای پفکی» آمده است: پادشاه سرزمینی خیالی به نام «چپندر» برای اصلاح تنقلات چیپس و پفک تصمیم می‌گیرد از دختربچه زرنگ و باهوشی به نام گلنسا کمک بگیرد. گلنسا ضمن بازدید از کارخانه‌ها، به نامرغوب بودن روغن‌های مورد استفاده‌شان پی می‌برد. گلنسا با شکست «بی‌قیچی» و حل مشکل تولید خوراکی‌ها، به اتاق خواب خود بازمی‌گردد.