تهران- ایرنا- تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی با اشاره به نبرد جانانه نیروهای رضوان حزب الله با اشغالگران در جبهه های جنوب لبنان از تاثیر این ایستادگی روی صهیونیست‌ها و مجبور شدن آنها به آمدن به پای میز مذاکره خبر داد.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا، «علی الاعور» تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرگزاری شهاب گفت: آینده خاورمیانه و آینده روابط منطقه ای و بین المللی با تشدید خطرناک و بزرگ روبرو است.

وی افزود: این تشدید تنش به جنگ گسترده منجر نخواهد شد زیرا این با منافع آمریکا و انگلیس در منطقه سازگار نیست.

الاعور تاکید کرد: درگیری و تنش در منطقه در سطح بسیار بالایی خواهد ماند زیرا نتانیاهو در این مرحله جنگ، تشدید درگیری و خونریزی را در پیش گرفته است.

وی افزود: آنچه از نبرد جانانه نیروهای رضوان حزب الله در مرزهای لبنان شاهد هستیم گواهی بر آمادگی بالای این نیروهاست.

این تحلیلگر و کارشناس امور رژیم صهیونیستی بیان کرد: تحولات جنوب لبنان و نبرد و مقاومت شدید نیروهای حزب الله بر اشغالگران و اسرائیلی ها تاثیرگذار خواهد بود و آنها را به پای میز مذاکرات خواهد نشاند.

الاعور تاکید کرد: نتانیاهو اگر به دنبال امنیت اسرائیل است باید به سمت مذاکرات پیش برود. قتل و کشتار در غزه و لبنان اسیران و ساکنان شمال را به مناطشان برنمی گرداند. ما در دو راهی در مذاکره یا جنگ برای منافع شخصی نتانیاهو قرار داریم.

وی بیان کرد: امنیتی در منطقه جز با توافق با حماس و مقاومت فلسطین و به رسمیت شناختن حماس و جهاد به عنوان بخش جدانشدنی نظام سیاسی فلسطین نیست.

به گزارش ایرنا، درحالی که ارتش اسرائیل وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور شده و هنوز نتوانسته به مناطق جنوب لبنان پیشروی کند، منابع نظامی در تل‌آویو اعلام کردند ارتش در لبنان با جنگی سخت با روش‌های جنگی متفاوت با قبل مواجه است و در بیشتر مواقع به نظر می‌رسد این جنگ غافلگیرانه است.