زابل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۰ حادثه در سه ماهه تابستان سالجاری در شبکه و انشعابات آب‌آشامیدنی و فاضلاب این شهرستان توسط تیم رفع حوادث ۱۲۲ آبفا برطرف شد.

امید حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه ۱۲۲ بصورت شبانه روزی در سه شیفت کاری مشغول فعالیت است، اظهار کرد: تأسیسات آبرسانی به دلایل مختلفی مانند فرسودگی تجهیزات، طبیعت و بلایای طبیعی، خطای انسانی، آلودگی و انسداد، تغییرات اقلیمی و فشار بیش از حد شبکه، دچار حادثه می‌شود.

وی افزود: همکاران ما در ۲ بخش آب و فاضلاب در طول شبانه روز در صورت گزارش‌های مردمی و یا مشاهدات میدانی به رفع نشتی آب‌آشامیدنی، گرفتگی و بالازدگی فاضلاب در بخش‌های مختلف شهرستان زابل اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

مدیرعامل آبفا زابل خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح، نگهداری دوره‌ای و پیش‌بینی خطرات می‌تواند تا حد زیادی از وقوع حوادث در تأسیسات آبرسانی جلوگیری کند.

وی از مردم درخواست کرد که هرگونه بالازدگی فاضلاب و نشت آب‌آشامیدنی در نقاط مختلف را با شماره تلفن ۱۲۲ درمیان بگذارند تا نسبت به رفع آن در کوتاهترین زمان ممکن اقدام لازم صورت گیرد.

بهرمندی پنج هزار حاشیه‌نشین زابل از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب

به گزارش ایرنا، عملیات اصلاح و توسعه شبکه در نقاط اولویت‌دار شهرستان زابل یکی از درخواست‌های دیرین مردم در حال اجراست و بیش از پنج هزار نفر از حاشیه‌نشینان این شهرستان در مناطق حسن‌آباد و قاسم آباد، باقری جنوبی و بخشی از مسکن مهر از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهرمند شدند.

در سال ۱۴۰۲ با اعتباری معادل یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نسبت به ساخت و بهره‌برداری ۱۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و یک باب ایستگاه پمپاژ در جنوب شهرستان زابل اقدام شد که این ایستگاه در افق طرح جمعیت ۱۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد.

در سالجاری با توجه به وقوع نشست‌های متعدد در خیابان طالقانی (خط اصلی شهر) مقرر شد که بازسازی سه هزار و ۵۰۰ متر از شبکه خیابان‌های طالقانی و رجایی با وجود مشکلات موجود با روش‌های سپرکوبی و لوله‌رانی اجرا شود و در این راستا یک مناقصه برگزار و قرارداری به مبلغ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش توسعه شبکه و اصلاح و بازسازی شبکه منعقد شد و عملیات اجرایی آن اکنون با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

گفتنی است؛ توسعه شبکه فاضلاب در محدوده خیابان شهید جهانتیغ و دانشگاه و بازسازی شبکه اصلی خیابان شهید ژیانی از دیگر اولویت‌های اجرایی این شرکت در سالجاری است.