ارومیه- ایرنا- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: ۶۲ سد تا کنون توسط این قرارگاه در کشور احداث و ۲۸ میلیارد مترمکعب آب در پشت این سدها ذخیره سازی شده است.

سردار عبدالرضا عابد روز یکشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای توپوز آباد نقده با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم برای محرومیت زدایی هزینه شده است، افزود: هزاران هکتار زمین کشاورزی در سایه ایجاد این سدها آبیاری و آباد شده‌است .

وی اضافه کرد: امروز آمریکا روی ۲ محور کار می کند که یکی انرژی است و موضوع بعدی بنزین و گاز است که قرارگاه در این زمینه هم فعالیت‌هایی دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم با اشاره به اینکه ۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در آذربایجان غربی توسط قرارگاه احداث می شود، اظهار کرد: هلدینگ های صنعت، نیرو و راه و شهرسازی در این استان فعال هستند.

سردار عابد با بیان اینکه کل دنیا در برابر جنایت های استکبار ساکت هستند، گفت: حضور مردم در نماز جمعه تهران و حضور رهبر انقلاب دنیا را شگفت زده کرد و حضور مردم انقلابی بیانگر دلبستگی آنان به انقلاب و ایستادگی آنان در برابر دشمنان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قدرت لایزالی دارد و ما وظیفه جانفشانی در راه آبادانی و پیشرفت و صیانت از نظام مقدس اسلامی داریم.

وی بیان کرد: شهدا در میدان جانانه دفاع کردند و ما نمی توانیم این جانفشانی ها را فراموش کنیم؛ جاده ها با خون مقدس شهدا امن شده و باید وضعیت گذشته و امروزمان یادمان باشد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اظهار کرد: قرارگاه سازندگی به دستور فرمانده کل قوا وقتی تاسیس شد خیلی ها عزاگرفتند که قرار گاه مانع کار و سازندگی و خدمت مردم خواهد بود و لزومی به تشکیل قرار گاه نیست ولی آنان که این ندا را می‌دادند کسانی بودند که نمی‌خواستند جمهوری اسلامی خودکفا و آباد شود و در پی وابستگی جمهوری اسلامی بودند.

سردار عابد ادامه داد: این قرارگاه دستاوردهای بسیاری دارد و دستاوردهای که امروز مایه افتخار کشور بوده و در قالب و زیر مجموعه هلدینگهای مختلف فعال هستند.

به گزارش ایرنا در این آیین مدرسه سه کلاسه شهید واحد حکمت رد روستای توپوز آباد در ۱۵۳متر مربع زیربنا و با ۳۵میلیاردریال به بهره برداری رسید.