تربت حیدریه- ایرنا- رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این که نخستین پرونده مزاحمت تلفنی در خرداد ماه تشکیل شده است گفت: دومین پرونده قضایی علیه یک مزاحم تلفنی اورژانس 115 این شهرستان تشکیل شد.

عقیل فتوحیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مزاحم تلفنی با اعلام کاذب یک حادثه ترافیکی هولناک بین کامیون و خودرو سواری، موجب اعزام بی‌مورد ۲ پایگاه اورژانس و سایر دستگاه‌های امدادی شهرستان به محل حادثه شده بود.

وی با بیان این که این گونه مزاحمت های تلفنی منجر به اخلال در خدمات دهی امدادی به افراد دارای نیاز امدادی فوری می‌شود ادامه داد: این فرد میانسال که برای نخستین بار اقدام به ایجاد مزاحمت تلفنی کرده بود با مدارک و مستندات به دستگاه قضایی معرفی شده است تا برخورد قاطعی با وی انجام شود.

رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۲ هزار و ۷۳۱ مورد مزاحمت تلفنی در ۶ ماه گذشته برای این اورژانس ایجاد شده است که تمامی این موارد با جدیت رصد شده‌اند.

فتوحیان تاکید کرد: هرگونه مزاحمت تلفنی برای اورژانس می‌تواند به تاخیر در ارائه خدمات امدادی حیاتی منجر شود و به همین دلیل با مزاحمان به صورت قانونی و با جدیت برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا با آگاهی بیشتر و مسوولیت‌پذیری، در همراهی با دستگاه‌های امدادی سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نقش مؤثری ایفا کنند چون همکاری سریع و دقیق مردم با اورژانس و دستگاه‌های امدادی همواره به نجات جان انسان‌ها کمک شایانی کرده است و از بروز خطرات احتمالی بیشتر جلوگیری می‌کند.

رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به مردم اطمینان داد که ضمن رسیدگی فوری به تماس‌های واقعی، هرگونه سوء استفاده از سیستم اورژانس با جدیت و از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

هم اکنون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، ۱۹ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای با کمک یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۹ دستگاه آمبولانس خدمات ارایه می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.