اصفهان-ایرنا-سی و هفتمین فصل رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران از امروز آغاز می‌شود و سه تیم اصفهانی گیتی پسند، سپاهان و سپاهان نوین در ایستگاه نخست، فردا در اصفهان و بافق به مصاف حریفان خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، فصل سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران از امروز یکشنبه با دیدار ۲ تیم صنعت مس کرمان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون آغاز خواهد شد و بر اساس اعلام برنامه فدراسیون، سه تیم اصفهانی گیتی پسند، سپاهان و سپاهان نوین فردا، در اصفهان (۲ دیدار) و بافق به دیدار حریفان خواهند رفت.

فردا در چارچوب هفته نخست، دیدار تیم‌های هندبال فولاد مبارکه سپاهان با آلومینیوم اراک و گیتی پسند اصفهان با نفت و گاز گچساران در اصفهان برگزار خواهد شد و سپاهان نوین نیز در بافق میزبان سنگ آهن بافق خواهد بود.

گیتی پسند بدنبال هت‌تریک مقابل نفت‌ و گاز گچساران

تیم هندبال گیتی پسند که فصل گذشته با جوانان پرانگیزه مقام سوم لیگ‌برتر را بدست آورد و بالاتر از سپاهان تیم همشهری خود قرار گرفت، امسال نیز دوباره با یک‌ تیم جوان با میانگین‌ سنی‌۲۳ سال پا به عرصه رقابت‌ها می‌گذارد و فردا از ساعت ۱۴:۰۰ در سالن «شهید سجادی» اصفهان میزبان نفت‌ و گاز گچساران خواهد بود.

تیم گیتی‌پسند که در پنجره نقل‌ و انتقالات تابستانی تغییرات ۸۰ درصدی را در بدنه بازیکنان و کادر فنی اعمال کرده است، به استقبال سومین فصل حضور خود در لیگ‌ برتر هندبال می‌رود و از یک‌ ماه قبل بصورت مستمر برای کسب نتایج موفق به آماده‌سازی پرداخته است تا همچون فصل گذشته فصل جدید را شروع کند.

شاگردان کیوان صادقی، فصل گذشته با وجود بدشانسی‌های متعدد، اتفاقات داوری و مصدومیت‌ها نتوانستند به مقام نایب‌ قهرمانی دست پیدا کنند اما سرانجام با شگفتی‌سازی بازیکنان جوان و جویای نام خود روی سکوی سوم ایستادند و امسال نیز با همان تفکر جوانگرایی در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در لیگ‌ برتر هندبال حضور پیدا خواهند کرد.

رقیب گیتی‌ پسندها در هفته‌ اول لیگ‌ برتر هندبال، نفت‌ و گاز گچساران است که بازیکنان خوبی از تیم‌های بالانشین فصل گذشته لیگ‌ برتر جذب کرده و برای پیروزی و کسب ۲ امتیاز کامل در هفته‌ نخست نقشه ریخته‌اند.

تیم هندبال گیتی‌پسند فصل گذشته در هر ۲ دیدار رفت‌ و برگشت نفت‌ و گاز گچساران را شکست داد و بدنبال هت‌تریک مقابل این تیم پرتلاش است.

سپاهان بدنبال تکرار افتخارت گذشته

تیم فولاد مبارکه سپاهان در نخستین هفته از فصل جدید لیگ برتر هندبال، فردا میزبان آلومینیوم اراک است و این دیدار از ساعت ۱۶ در سالن «۲۵ آبان» مجموعه ورزشی «نقش‌ جهان» اصفهان برگزار خواهد شد.

زردپوشان دیار زاینده‌رود، فصل گذشته در دیدار رفت در اصفهان مهمان اراکی را با شکست ۲۷ بر ۲۱ بدرقه کردند و در دیدار برگشت نیز در اراک با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ به برتری دست یافتند. تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان در سی و شش دوره برگزاری مسابقات لیگ برتر موفق به کسب ۱۶ عنوان قهرمانی شده و پرافتخارترین تیم ایران است.

سپاهان با ۱۶ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم هندبال ایران

مدیر ورزش قهرمانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و مدیر فنی تیم هندبال این باشگاه در این پیوند به ایرنا گفت: تیم هندبال سپاهان در سال ۱۳۷۲تشکیل شد و کار خود را از دسته دوم کشور آغاز و در سال ۱۳۷۴ به لیگ برتر ایران صعود پیدا کرد.

اسماعیل پناهنده ادامه داد: از آن سال سپاهان همواره در تمام ادوار لیگ برتر حاضر بوده و تنها در سال ۱۳۹۲ از لیگ برتر ایران انصراف داد و در ۳۶ دوره برگزاری لیگ برتر توانست ۱۶ عنوان قهرمانی را کسب کند و چندین مقام دوم و سومی نیز در کارنامه این تیم وجود دارد و پرافتخارترین باشگاه ایرانی در عرصه هندبال محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: سپاهان در چندین دوره مسابقات آسیایی حضور داشته‌ و یک مقام دومی در تهران، مقام سومی در کویت و چند مقام چهارم آسیایی را نیز در این رقابت‌ها بدست آورده است.

پناهنده اظهار داشت: امسال دومین سالی است که شهداد مرتجی در راس کادر فنی تیم هندبال سپاهان حضور خواهد داشت و امیدواریم با حضور او تیم ما همچون سال‌های گذشته در لیگ برتر ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و با کسب بهترین جایگاه، به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا صعود کند.

مدیر فنی تیم هندبال سپاهان خاطرنشان کرد: سال گذشته لیگ برتر ایران با ۱۲ تیم برگزار شد که امسال بدلیل تغییر اسپانسر و عدم توان مالی، ۲ تیم نتوانستند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند، بر این اساس لیگ امسال با حضور ۱۰ تیم آغاز می شود.

پناهنده، مبلغ ورودی لیگ برتر هندبال ایران را مطلوب دانست و بیان داشت: فدراسیون برای برگزاری لیگ هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شود، وقتی که به فوتبال، والیبال و سایر ورزش ها نگاه می‌کنیم، به نظر من مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای ورودی لیگ برتر هندبال ایران مناسب است.

سپاهان امسال در کنار جوانان از بازیکنان با تجربه نیز بهره می‌برد

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان نیز در باره شروع فصل جدید لیگ برتر هندبال گفت: حدود ۴۰ روز است که تمرینات تیم آغاز شده و در ۲۰ روز نخست تمرینات بدنسازی را داشتیم و شرایط مطلوبی را از بازیکنان خود مشاهده کردم.

شهداد مرتجی ادامه داد: پس از تمرینات بدنسازی که در سه هفته اجرا شد، تمرینات تاکتیکی را در دستور کار قرار دادیم، و فردا باید به مصاف آلومینیوم اراک برویم که در این بین، تیم ما از آمادگی خوبی بهره می‌برد.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات مدیره باشگاه سپاهان در زمینه جوانگرایی، سرمایه‌گذاری مطلوبی در تیم انجام شده و امسال در کنار جوانان از بازیکنان با تجربه نیز بهره می‌بریم.

مرتجی با بیان‌اینکه سپاهان ۹ بازیکن تیم ملی نوجوانان و جوانان را به خدمت گرفته‌ است، افزود: یکی از اولویت‌بندی ما پشتوانه‌سازی برای تیم هندبال سپاهان بود که با جذب این بازیکنان، آینده بسیار روشنی را می‌توان برای هندبال سپاهان متصور شد،

وی یادآور شد: ۹ بازیکن دیگر ما از باتجربه‌ها هستند، بدنبال این هستیم که در لیگ برتر به مقام قهرمانی برسیم و سهمیه آسیا را کسب کنیم و امیدواریم با حمایت باشگاه و هواداران خوب‎مان به این مهم برسیم.

به گزارش ایرنا، لیگ برتر هندبال کشور با حضور ۱۰ تیم از ۱۵ مهر آغاز خواهد شد که سه تیم سپاهان، سپاهان نوین و گیتی پسند از استان اصفهان در آن حضور دارند و این در شرایطی است که سال گذشته علاوه بر این سه تیم، پرواز هوانیروز اصفهان نیز در لیگ برتر حضور داشت که در پایان به لیگ دسته اول سقوط کرد.

تیم هندبال گیتی‌پسند اصفهان، فصل گذشته با کسب ۳۴ امتیاز بالاتر از سپاهان اصفهان در رتبه سوم لیگ برتر هندبال کشور قرار گرفت و یگانه تیمی بود که موفق شد تنها شکست فصل را به تیم صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ برتر تحمیل کند.