قزوین - ایرنا - معاون توسعه زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی و ۲۵ درصد گوشت قرمز مصرفی کشور توسط جامعه عشایری تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی میزبان روز یکشنبه در مراسم افتتاح ۲۱ طرح عمرانی حوزه عشایر استان قزوین اظهار کرد: عشایر کشور در حوزه تولید گیاهان دارویی و ساخت عروسک‌های محلی نیز ظرفیت بسیار خوبی دارند که باید برای توانمندسازی و ایجاد زنجیره ارزش آن‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه زنان عشایر بخشی از فعالان شاغل در جامعه عشایری بوده و مولد فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌روند، اظهار کرد: با ارتباطی که بین عشایر و دستگاه‌های اجرایی برقرار می‌شود، به زودی برنامه‌های اقتصادی مهمی را برای زنان عشایر اجرایی خواهیم کرد.

میزبان پیر شدن جامعه عشایری را یکی از معضلات اصلی دانست و ادامه داد: در حوزه عشایری چهار و نیم درصد بیکار شناسایی شده که با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی باید به اشتغالزایی برای این افراد و تثبیت افراد شاغل اقدام کرد.

این مسوول بیان کرد: استان قزوین گنجینه‌ای متنوع از عشایر کشور را در خود جای داده که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره مند شد.

معاون توسعه زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: ۲۵۱ هزار خانوار عشایر در ۵۹ درصد از فضای جغرافیایی ایران زندگی می‌کنند.