زاهدان - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ زندانی غیرعمد از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

مهدی میرامامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح عملکرد ستاد دیه سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این ستاد امسال موفق به آزادی تعداد ۱۴ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی حدود ۶۳۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان شده است.

وی افزود: بابت آزادی این تعداد از مددجویان مبلغی بیش از ۱۹ میلیارد ریال پرداخت شده و بخش قابل‌توجهی از سوی شاکیان بخشوده شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای آزادی زندانیان مبلغ چهار میلیارد ریال از محل بانک‌های عامل به صورت وام پرداخت شده و مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال اخذ گذشت رضایتمندانه از سوی شاکیان بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت ثبت اعسار( امکانی حقوقی برای معافیت از پرداخت هزینه دادرسی یا پرداخت محکومیت مالی و یا تقسیط آن، برای افرادی است که توان پرداخت هزینه دادرسی و پرداخت محکومیت‌های مالی خود را ندارند) در محاکم قضایی حاصل شده و بیش از این نیز از محل نقدینگی مددجویان چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به شاکیان پرونده‌ها پرداخت شده است.