سنندج-ایرنا- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز این کانون در سطح استان عضویت دارند و از امکانات موجود بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا گوهری روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه های کانون در استان موجود و ۷۵ هزار جلد از آن به امانت برده شده است.

وی افزود: در حالی روز جهانی کودک گرامی داشته می شود که بیش از ۲۰ هزار کودک در غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به اینکه طبق کنوانسیون جهانی تا ۱۷ سال جزو کودک به شمار می رود، ادامه داد: کودکی دوره ای پر از انرژی و شادی است و یکی از رسالت های ما این است که روزهای خوبی را برای این قشر رقم بزنیم.

گوهری با بیان اینکه به بهانه این هفته می طلبد بیشتر به بحث کودکان بپردازیم و بیش از پیش به آینده سازان کشور توجه کنیم، اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید درصدد هستیم برای همه کودکان نه تنها در شهرها بلکه در همه روستاها فضایی خوب و پرنشاط ایجاد کنیم.

وجود ۲۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تعداد مراکز کودکان و نوجوانان استان را ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار خواند و یادآور شد: مراکز سیار شامل خودروهای مجهز به امکاناتی هم چون کتابخانه سیار و مربیان تخصصی است که هر خودرو به ۲۴ روستا خدمات ارائه می کند.

گوهری با بیان اینکه مراکز سیار در شهرستان های مریوان، قروه و بانه مستقر است، اظهار کرد: ۲ مرکز فراگیر در مرکز استان داریم که امکانات لازم را در اختیار کودکان با نیازهای ویژه قرار می دهند.

وی بیان کرد: همه مدارس استثنایی استان می توانند به طور رایگان از امکانات و خدمات کانون استفاده کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: نخستین فروشگاه عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره چهار سنندج واقع در سه راه ادب افتتاح شد و تلاش کردیم همه نوشت افزارهای عرضه شده را از برندهای ایرانی انتخاب کنیم.

گوهری بیان کرد: رونمایی نخستین رمان ۲ زبانه بخش کودک به نویسندگی جبار شافعی زاده، برپایی نمایشگاه هایی از دست سازه های کودکان و دیدار مربیان و نویسندگان با استاندار کردستان از جمله برنامه های ما در هفته کودک است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه پیک امید در مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بیمارستان ها، اجرای ویژه برنامه در روستاها، اجرای جشن بادبادک ها با هنرمایی هنرمندان کشوری در پارک شهدای ۲۸ دی در مورخ ۱۹ مهر ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه از دیگر برنامه های ما در این هفته است.

از چهاردهم تا بیستم به نام هفته ملی کودک در تقویم کشورمان نامگذاری شده و شعار امسال این هفته برای کودکان برای آینده است.