زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیش از ۹ هزار جوان در قالب اجرای طرح ملی شوق رویش در برنامه‌های آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و مناسبتی هلال‌ احمر استان شرکت کردند.

حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماه تابستان سال جاری ۹ هزار و ۷۸۴ نفر از اعضای جوانان هلال احمر استان زنجان در طرح شوق رویش با شعار " جوانان، محور حرکت " شرکت کردند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان زنجان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص مسائل مختلف جوانان با فعال نمودن کانون های هلال احمر در سراسر استان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در طول تابستان با تشکیل پایگاه های فرهنگی و آموزشی در سطح استان نسبت به اجرای برنامه های آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و مناسبتی اقدام می کند.

هاشمی استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل کانون های جوانان، جذب و سازماندهی نوجوانان و جوانان در انجام فعالیت های عام المنفعه و بشردوستی، سالم سازی محیط جامعه از ناهنجاری های ناشی از بیکاری، توانمند سازی اعضا در زمینه کسب مهارتهای فنی و کارآفرینی و فعال کردن خانه های هلال را از اهداف این طرح برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۵۲۴ جوان در سامانه جمعیت هلال‌ احمر استان عضو هستند و ۱۹۶ کانون اعم از دانش آموزی، دانشجویی، جوانان، طلاب، روستایی و غنچه‌های هلال‌ احمر در این جمعیت فعالیت می‌کنند.