تهران بزرگ - ایرنا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حفظ اسطوره‌های ایرانی گفت: باید در اماکن تاریخی برنامه‌ها و جشنواره‌های شاهنامه خوانی تقویت شود و این در دستور کار مدیریت شهری همچون سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدامین توکلی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عمدتا تهران محل‌ عبور گردشگران است و با تمام زیرساخت‌هایی که دارد چون متولی برای حوزه گردشگری شهری وجود نداشته، نتوانسته مقصد گردشگری باشد اما تجربه سه سال شهرداری در حوزه گردشگری بسیار موفق بوده است و مسئولان مناطق ۲۲گانه در این حوزه بسیار خوب عمل کردند.

وی ادامه داد: ما در شهرداری تهران با توجه به زیرساخت‌های مفصلی که در مدیریت شهری وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که باید یک ساماندهی در حوزه گردشگری را داشته باشیم و منتظر هستیم که شورای شهر تهران لایحه سازمان گردشگری را تصویب کند تا پرقدرت در حوزه این حوزه فعالیت شود.

توکلی زاده گفت: تهران با بیش از ۲هزار بوستان بیش از ۶۰ خانه موزه و تعداد زیادی موزه‌های تخصصی و زیرساخت‌ها و امکان گردشگری زیرساخت‌های بسیار خوبی را دارد که بتواند از آن‌ها بهتر استفاده کند.

معاون شهردار تاکید کرد: تهران از نظر هویتی بخش‌های مختلفی را اعم از هویت مذهبی، انقلابی و ملی دارد که این هویت گردشگری باید احیا شود و این در واقع در حوزه گردشگری یکی‌ از ماموریت‌های اصلی احیای هویت تهران است.

توکلی زاده با اشاره به ظرفیت های گردشکری شهر تهران گفت: خوشبختانه در تمام لایه های شهر اعم از کوه ها، بوستان ها، دانشگاه ها به عنوان ظرفیت علمی، بیمارستان هابه عنوان ظرفیت سلامت ما ظرفیت گردشگری داریم که به آن باید نگاه ویژه داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: باید در حوزه گردشگری تمرکز ویژه در شناخت قهرمانان ایرانی باید اختصاص داده شود و پارک‌ موضوعی شاهنامه‌ سال گذشته با استقبال‌خوبی مواجه شد که انشالله امسال نیز پرشورتر از سال گذشته برگزار می شود.

وی گفت: سال گذشته یکی از تم پارک‌های موضوعی تخصصی ما در حوزه ادبیات فارسی با عنوان سرزمین افسانه‌ها بود که گردشگران هم از آن استقبال‌ کردند و این حرکت باز هم باید ادامه پیدا کند.

توکلی زاده یادآور شد: با همین نگاه و رویکرد که هویت ایرانی باید در کودکان و نوجوانان ما نهادینه شود شاهنامه و کاروان های‌ شادی برگزار شود که روایت‌گران شاهنامه بتوانند در مناطق و محلات حاضر شوند و نسل امروز ما با اساطیر و افسانه‌های خودش‌ آشنا شود.