زنجان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: جشنواره ملی آش و نمایشگاه ملی صنایع دستی فرصتی برای برندسازی، رونق اقتصادی و جذب بیشتر گردشگر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی شهامی روز یکشنبه در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هیجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان، افزود: جشنواره ملی آش معروفترین، برندترین و بزرگترین رویدادی است که در این استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته تلاش شده است این رویداد آورده بیشتری برای استان به همراه داشته باشد اضافه کرد: این موضوع باید در سال‌های آینده نیز تکرار شود.

شهامی با تاکید بر اینکه صرف برگزاری جشنواره آش و مسائل پیرامونی آن کافی نیست اظهار داشت: برای برگزاری هرچه مطلوب این جشنواره باید اهداف بزرگتری را مد نظر قرار داد و سال به سال برای دستیابی به آن حرکت کرد.

معاون استاندار زنجان یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره را جذب بیشتر گردشگر عنوان کرد و گفت: حضور تورهای گردشگری و علاوه بر آن تبلیغات گسترده رسانه‌ای می‌تواند به تحقق اهداف تعیین شده کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست تمامی اهداف ترسیم شده در این دوره از جشنواره تحقق یابد، اظهار داشت: برای جذب بیشتر گردشگر باید در اهداف بلند مدت این مهم را پیگیری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های بین بخشی تلاش شده است رفاه شرکت و بازدید کنندگان تامین، مشکل ترافیک به ویژه با افزایش پارکینگ ها رفع و تردد در این مسیر تسهیل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصت طلایی برای حضور گردشگران در این رخداد مهم‌ فرهنگی است گفت: تبلیغات گسترده رسانه های استان می تواند سهم بسزایی در تحقق اهداف این جشنواره داشته باشد.

شهامی خاطرنشان کرد: تلاش شد تا این جشنواره به سمت خودکفایی مالی حرکت کند که امسال این مهم رخ داد و دیگر نیازی به حمایت و اعتبار دولتی نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه تا چند سال پیش زنجان بیشتر برای گردشگری معبر بود و مقصد گردشگری محسوب نمی‌شد ادامه داد: اقدامات انجام گرفته موجب شده زنجان اکنون به مقصد گردشگری تبدیل شود و این مهم در اهداف کلان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیل موسوی افزود: شهرداری نیز برنامه هایی برای تحقق اهداف جشنواره در نظر گرفته که تامین حمل و نقل و فضا سازی و هماهنگی با بازار زنجان برای حضور موثر گردشگران از جمله آنهاست.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه چهار شهر زنجان، اردبیل آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در برگزاری مجمع کلان شهرها حضور داشتند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شد برای توسعه گردشگری رئیس شورا و شهردار زنجان با حضور در رسانه ملی این استان ها جاذبه های گردشگری را تبلیغ و اطلاع رسانی کنند.